Museumcongres

De combinatie van sterke (inter)nationale sprekers, een politiekcafé en beursstands: ons Museumcongres is een toonaangevende bijeenkomst voor directeuren uit de museumsector.

In 2019 vindt het Museumcongres samen met de Museumkennisdag plaats op donderdag 3 en vrijdag 4 oktober in Kerkrade. Het thema dit jaar is: mensen en musea. Meer informatie vind je op: museumcongres.nl

Musea in Nederland vormen een uniek en divers geheel. Ze vertellen de verhalen van stad, streek, van ons land en daarmee van onze wereld. Musea kunnen door samenwerking hogere kwaliteit bieden en daarmee een betere uitgangspositie creëren. Het centrale thema voor Museumcongres 2018 was diversiteit. Want we kijken niet alleen naar binnen, maar vooral ook naar buiten. Verschillende keynote speakers uit binnen- en buitenland, zoals Nynke Feenstra, onderzoeker aan Universiteit Leiden, Wayne Modest, Head of the Research Center for Material Culture en Rosie Stanbury, Head of Public Programmes van Wellcome Collection in Londen, zijn tijdens het 12e congres in Den Haag aan het woord geweest. Zij hebben antwoorden gegeven op de centrale vraag: hoe versterken we de binding van álle Nederlanders met museale collecties in Nederland?

Museumkennisdag

Voor museummedewerkers organiseert de Museumvereniging de Museumkennisdag met inspirerende sprekers en uitdagende expertmeetings. Of je nu tentoonstellingen samenstelt, de collectie beheert of de museumwinkel bestiert, op de Museumkennisdag is er voor elk wat wils. We ontvangen jaarlijks meer dan 450 museumprofessionals.

We helpen u graag verder

Video Aftermovie 2017