Museumcongres

De combinatie van sterke (inter)nationale sprekers, een politiek café en beurstands: ons Museumcongres is een toonaangevende bijeenkomst voor directeuren uit de museumsector.

In 2018 is het congres samen met de Museumkennisdag op donderdag 4 en vrijdag 5 oktober in Den Haag, met als thema: diversiteit. Meer informatie volgt tijdens onze Nieuwjaarsreceptie op maandag 8 januari in Coda, Apeldoorn.

Musea in Nederland vormen een uniek en divers geheel. Ze vertellen de verhalen van stad, streek en van ons land. En daarmee van onze wereld. Musea kunnen door samenwerking hogere kwaliteit bieden en daarmee een betere uitgangspositie creëren. Daarom was het centrale thema voor Museumcongres 2017 samenwerken. Dit samenwerken reikt veel verder dan het museale veld. Want we kijken niet alleen naar binnen, maar vooral ook naar buiten. Met een veld aan sprekers uit binnen- en buitenland zoals Bettine Vriesekoop, Helene Steiner, Michael Firnhaber en Fekla Tolstoy bood het 11e congres in Haarlem hier inspiratie toe.

Museumkennisdag

Voor museummedewerkers organiseert de Museumvereniging de Museumkennisdag, met inspirerende sprekers en uitdagende expertmeetings. Of je nu tentoonstellingen samenstelt, de collectie beheert of de museumwinkel bestiert, op de Museumkennisdag is er voor elk wat wils. We ontvangen jaarlijks meer dan 450 museumprofessionals.

We helpen u graag verder

Video Aftermovie 2017