Rondleidtraining: een cursus voor verhalenvertellers

Het Heritage Lab ontwikkelt samen met diverse partners uit het erfgoedveld een toegepaste en actieve cursus voor de moderne rondleider.

Programma

De behoefte aan nieuwe verhalen en nieuwe verhalenvertellers is groot, zeker voor musea en andere erfgoedinstellingen. Hoe belicht je een verhaal vanuit meerdere perspectieven en verleid je je luisteraars? Hoe begeleid je het kijkproces en laat je mensen hun verhalen met elkaar delen?

In deze vijfdaagse cursus onder begeleiding van Fieke Tissink en Claire Noblesse, ontwerp je je eigen rondleiding en voer je die ook uit. Daarbij leer je de belangrijkste kwaliteiten van het rondleidvak: omgaan met groepen, houding, didactiek en het tot stand brengen van een ervaring en daarmee een stukje betekenisgeving. Gedurende de gehele cursus werk je zelfstandig aan opdrachten. Je persoonlijke ontwikkeling houd je bij in een portfolio.

Uiterste inschrijfdatum: 1 april 2024.

Rondleidtraining: een cursus voor verhalenvertellers

Zo maak je je website groener