Op zoek naar een geïntegreerd kassasysteem voor on– en offline kaartverkoop, groepsboekingen, zakelijke verhuur en de museumwinkel werkt een groep musea samen.

Oplossing
Het Scheepvaartmuseum Amsterdam, Rijksmuseum van Oudheden, Leiden, Kasteel de Haar, Haarzuilens, Drents Museum Assen, Batavialand Lelystad, Het Nederlands Vestingmuseum Naarden en Teylers Museum in Haarlem bundelen met hun samenwerking de krachten én financiële middelen. Zo willen zij een stevig consortium vormen op zoek naar een oplossing die andere musea ook kunnen gebruiken. Zo’n systeemoplossing krijgt meerwaarde als er een optimale interactie kan zijn tussen systemen, modules of processen als boekhoudingsoftware, wederverkopers, mailingtools, CRM- en boekingssystemen.

Belangrijk is de koppeling te optimaliseren met loyaliteitskaarten als de Museumkaart, de VriendenLoterij VIP-kaart en Vriendenkaarten. Eenvoudig en intuïtief in gebruik met speciale aandacht voor bezoekersrapportages en managementinformatie.

Aanbesteding
Ellen Oostra Consultancy heeft inmiddels een blauwdruk gemaakt met omschrijvingen van de kernprocessen waaraan een systeem zou moeten voldoen. Waar mogelijk geschreven vanuit het perspectief van de bezoeker. De aanbesteding is inmiddels gesloten. Binnenkort maken de musea een keuze voor één van de deelnemende systeemoplossingen.

Meer informatie.