Status Open
Provincie Noord-Holland
Kenmerken museum Stichting, ANBI Status

In het kort

Het verduurzamen van de gebouwde omgeving is een van de speerpunten van de provincie. Met het ontzorgingsprogramma verduurzaming maatschappelijk vastgoed helpt de provincie kleine maatschappelijke vastgoedeigenaren daarbij. Zij krijgen ondersteuning en begeleiding op maat van duurzaamheidscoaches. De begeleiding van de deelnemers gaat van vraag en ideevorming tot aan uitvoering. Daarbij krijgen zij antwoord op vraagstukken rondom wetgeving, technische toepassingen en financiering. Het resultaat is een concreet pakket aan maatregelen dat uitvoerbaar en financieel haalbaar is én effectieve verduurzaming opleveren.

Belangrijke voorwaarden*

• Culturele ANBI status, dus een reguliere ANBI status volstaat niet
  • De eigenaar van het vastgoed (het museum) is de culturele instelling die de ANBI-status heeft, of de eigenaar is ‘gelieerd’ aan de instelling met de culturele ANBI-status

*Let op: dit is niet de volledige lijst aan voorwaarden. Ga naar de website voor een overzicht van alle voorwaarden voor deze financiering.

Vragen of meer informatie nodig?

Je kan contact opnemen via maatschappelijkvastgoed@noord-holland.nl

Wie gingen je voor?

Ontdek hoe musea, net als het jouwe, wegen bewandelden om financieringen te verwerven en subsidies te benutten. De voorbeelden belichten niet alleen de succesvolle financieringsinspanningen, maar biedt ook waardevolle inzichten en praktische tips die jouw instelling kunnen inspireren.