De Museumvereniging organiseert een serie gesprekken voor museumprofessionals. Deze derde editie is bedoeld voor MT- en directieleden in de provincies Limburg, Gelderland en Overijssel.

Verantwoordelijkheid

In de huidige realiteit van conflicten en politieke verschuivingen worden culturele instellingen vaker aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar hoe ga je om met deze groeiende druk om je als museum wel of juist niet uit te spreken?

In een serie open gesprekken met museumprofessionals uit het hele land onderzoeken we samen wat de positie van musea is in verhouding tot de actualiteit, welke uitdagingen daarbij komen kijken en hoe we ons als sector kunnen positioneren in deze maatschappelijke ontwikkeling.

Aanmelden

Uitgesproken: Musea in Gesprek is een initiatief van de Museumvereniging, waarin we tijdens deze eerste serie gesprekken samenwerken met oud-museumdirecteur en museoloog Arnoud Odding. Het gesprek vindt plaats in kleine setting van maximaal 15 personen. Deze editie vindt plaats op woensdag 3 april van 9 – 13:00 uur in Slot Loevestein in Poederoijen.

We zouden je aanwezigheid heel erg waarderen. Kan je aanwezig zijn? Meld je dan aan voor 27 maart door te mailen naar:

rwijnen@museumvereniging.nl.

Deze bijeenkomst is onderdeel van een serie, en vindt plaats op vier verschillende locaties verspreid door het land. Houd onze agenda in de gaten om op de hoogte te blijven van de andere edities.

Uitgesproken: Musea in gesprek III

Workshop Circulaire Tentoonstellingen