Zo nu en dan gebeurt het: dan worden we opgeschrikt door een bericht over een brutale diefstal van één of meer erfgoedobjecten.

Het brengt nare gevolgen met zich mee en altijd de vraag: had dit voorkomen kunnen worden? Interessanter is de vraag: hoe nu verder?

Studiedag

De studiedag is speciaal bedoeld voor collectiebeherende instellingen en andere eigenaren en beheerders van roerend erfgoed. Op deze dag staat onder meer het Barrièremodel over diefstal van erfgoedobjecten centraal; hoe helpt dit model bij de keuze in de vele maatregelen die er zijn voor de beveiliging van objecten. Op het programma staan enkele ervaringsdeskundigen die vertellen over de gevolgen van een inbraak in hun museum en u hoort over de werkwijze van de politie. Verder staat een aantal experts voor u klaar om met u in gesprek te gaan over het beveiligen van objecten. Aan u alvast een oproep: om deze experts goed voor te bereiden stellen we u bij het aanmelden voor deze dag een paar vragen. Uw bijdrage wordt gewaardeerd en besproken op de studiedag. En heeft u nu al een vraag voor de politie, laat ons het weten.

Studiedag Diefstal uit collectiebeherende instellingen

Workshop Circulaire Tentoonstellingen