Museum Speelklok in Utrecht trekt veel families met kinderen en wil de groep kinderen vanaf 8 jaar ook graag online kennis laten maken met de collectie. Zij maakten daarvoor een ambitieus plan, het ontwikkelen van een game in Roblox, een populair gaming platform. Music Machine Monster kan inmiddels gespeeld worden en de eerste resultaten rollen binnen.

Schrijf je in

Ben benieuwd hoe ze dit aangepakt hebben? Op 26 juni kun je tijdens een bezoek aan Museum Speelklok ontdekken hoe je een game kunt ontwikkelen, of je daarmee je gewenste doelen en doelgroepen bereikt, wat er allemaal bij komt kijken en welke middelen je in moet zetten om een game te promoten. Hoofd Marketing & Communicatie Akkie Groen en Ebelin Boswinkel, hoofd Presentatie & Educatie geven een kijkje in de keuken en delen de ins en outs van dit innovatieve concept!

Meld je aan via i.dijkman@zilvermuseum.nl.

Museumnetwerkbijeenkomst Marketing & Communicatie: Nieuwe doelgroepen bereiken
Workshop digitale strategie: hier begin je!
1 dec 2024 t/m 1 dec 2025

Workshop digitale strategie: hier begin je!

Trainingstraject Diversiteit & Inclusie
12 mrt t/m 1 okt 2025

Trainingstraject Diversiteit & Inclusie

Leiderschap in Cultuur x Museumvereniging
12 mei t/m 8 dec 2025

Leiderschap in Cultuur x Museumvereniging

Lunch & Learn: Tweede fase van de AI Act: General Purpose AI
17 jul 2025

Lunch & Learn: Tweede fase van de AI Act: General Purpose AI