Willen jouw collega’s graag een TikTok-rij voor de deur van het museum? Of juist niet, maar wil je de kracht van TikTok wel goed inzetten voor jouw museum? Kruip uit de vooroordelen en laat je inspireren; neem deel aan de tweede kennissessie van het netwerk Marketing & Communicatie.

Meld je aan

Ken je het dubbele gevoel als je langs een bakker loopt waar een lange rij mensen staat te wachten, om straks de tanden te zetten in de nieuwe versie van de crompouce? Iedereen is het aan het fotograferen en deelt verhalen op sociale media. Hoe heerlijk zou het zijn om iedere dag bij jouw museum zulke rijen publiek te hebben? Terwijl je ook weet dat we als museum een andere propositie hebben. Bij het Museumcongres vertelde journalist Doortje Smithuijsen dat je je niet hoeft blind te staren op het fenomeen TikTok-rijen, omdat ze even tijdelijk als succesvol zijn. Daarom is het belangrijk te weten wat TikTok voor jouw organisatie kan doen, of juist niet kan doen.

Op donderdag 13 juni organiseren wij om 15.00 uur in het Nederlands Zilvermuseum in Schoonhoven de tweede kennissessie van het Netwerk Marketing & Communicatie en dit keer gaan we dieper in op de kansen en dilemma’s van TikTok. Daarbij gaat het niet zozeer over de vraag of je wel of niet TikTok inzet voor je museum, maar over de achterliggende strategieën. Dus hoe kun je ook zónder TikTok profiteren van wat we van dit sociale platform leren?

Kirsten Jassies, trendwatcher, social media expert en schrijfster van het boek TikTologie, neemt je mee in de soms ongrijpbare wereld van Social Media. Zij deelt handige checklists en inspireert je om zelf aan de slag te gaan.

Je bent van harte uitgenodigd om een goed (of mislukt) voorbeeld van TikTok in het museum delen bij de bijeenkomst! Meld je aan door een mail te sturen naar netwerk-marketing-communicatie@museumvereniging.nl.

Museumnetwerk Marketing & Communicatie: TikTok Kennissessie

Workshop Circulaire Tentoonstellingen