Het Rijksmuseum nodigt je graag uit voor de lancering van een nieuwe editie van zijn maatschappelijke impactmonitor op dinsdag 19 november. De impactmonitor is, sinds de vorige edities, inhoudelijk aangevuld en heeft een hernieuwde methodiek en vorm gekregen.

Meld je aan

Gevoel voor schoonheid, besef van tijd, verbinding en verwondering: Deze termen zijn veelvuldig te vinden in de visie, missie, kernwaarden en ambitie van het Rijksmuseum. Maar hoe kom je tot een betrouwbare methode om deze concepten meetbaar te maken? Hoe maak je inzichtelijk welke invloed programma’s, tentoonstellingen en andere activiteiten hebben op de wereld om je heen – en hoe communiceer je daar vervolgens over?

Deze ochtend worden de stappen gedeeld die de afgelopen tijd zijn gezet en gaat het Rijksmuseum met je in gesprek over hoe we het meten van maatschappelijke impact verder kunnen ontwikkelen in de cultuursector en daarbuiten.

Programma

9.45 uur – Inloop met koffie/thee

10.15 uur – Opening door Erik van Ginkel (Zakelijk Directeur, Rijksmuseum)

10.20 uur – Welkomstwoord door Christianne Mattijssen (Directeur Erfgoed & Kunsten, Ministerie van OC&W)

10.30 uur – Presentatie Impactmonitor door Yakunu van Santen (Manager Public Affairs, Rijksmuseum)

11.15 uur – Reflectie en blik op de toekomst door Marjelle Vermeulen (Impact Centre Erasmus)

11.30-12.30 uur – Nagesprek met broodje

Ben jij erbij? Meld je aan door een mail te sturen naar Yakunu van Santan: y.van.santen@rijksmuseum.nl

Lancering Impactmonitor Rijksmuseum
Focusprogramma Digitale Transities in Cultureel Erfgoed
1 september 2024 t/m 10 februari 2025

Focusprogramma Digitale Transities in Cultureel Erfgoed

Workshops Klantreis Culturele Doelgroepen
17 okt t/m 12 dec 2024

Workshops Klantreis Culturele Doelgroepen

Workshop digitale strategie: hier begin je!
1 december 2024 t/m 1 december 2025

Workshop digitale strategie: hier begin je!

Informatiebijeenkomst Museum op Recept
9 t/m 17 dec 2024

Informatiebijeenkomst Museum op Recept