Tijdens dit NEMO webinar duikt Medhavi Ghandi, oprichter van The Heritage Lab, in storytelling-technieken die relevant zijn voor musea.

Verhalen

Musea zijn gevuld met verhalen. Maar hoe kunnen musea in dit digitale tijdperk, waarin de aandachtsspanne van het publiek vaak erg beperkt is, storytelling gebruiken om een band op te bouwen met het publiek? Hoe kunnen ze verschillende digitale tools en platforms gebruiken om hun publiek van een passieve contentconsument te veranderen in een actief, betrokken lid van de gemeenschap?

Webinar

In dit NEMO Webinar zullen deelnemers ervaring opdoen met het identificeren en bouwen van een effectieve digital storytelling strategie; verhalen framen voor het web en ze delen op een manier die het publiek verbindt met de missie van hun instelling. De sessie is gericht op het beantwoorden van vragen als “welke verhalen moeten we delen”, “welke tools moeten we gebruiken” enzovoort. De webinar bevat ook casestudies en voorbeelden van projecten die The Heritage Lab heeft geleid en geproduceerd. Of je nu net begint of een doorgewinterde verhalenverteller bent, doe mee om inspiratie op te doen en om samen ideeën uit te wisselen.

Deelname aan dit webinar is gratis, maar registratie is verplicht. Houd er rekening mee dat het webinar Engelstalig is, en beperkt is tot 200 deelnemers.

NEMO Webinar: Storytelling in Musea

Workshop Circulaire Tentoonstellingen