Korting op je aanvullende zorgverzekering via Zilveren Kruis

Aan het eind van het jaar kun je je zorgverzekering aanpassen of overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Zorgverzekeraars mogen geen collectieve korting meer geven op de basisverzekeringen. Daarom is de premie vanaf 2024 voor iedereen met dezelfde basisverzekering gelijk. Dankzij de afspraken van Museumvereniging met Zilveren Kruis krijg je nog wel korting op premies van aanvullende verzekeringen.​​​​​​​

Korting op je premie

Dankzij onze afspraken met Zilveren Kruis profiteren jij en je gezinsleden van een aantrekkelijke korting op de premie:

• – 12,5% korting op de aanvullende verzekeringen;
  • – 12,5% korting op alle tandartsverzekeringen

Jij kiest de zorgverzekering die bij jou past. Hoe uitgebreid je verzekerd wilt zijn, bepaal je zelf: 1, 2, 3 of 4 Sterren. Hoe meer sterren, hoe uitgebreider de vergoedingen.

​​​​​​​Natuurlijk is de hoogte van de premie ook afhankelijk van het eigen risico dat je kiest.

Museumvereniging werkt samen met Zilveren Kruis aan jouw gezondheid

Zo ben je verzekerd van goede zorg. En investeren we samen in oplossingen om jou en je collega’s gezonder en – meer – gelukkig te laten zijn. Een zorgverzekering die je via je werk kunt afsluiten hoort daar ook bij. Eén die past bij jou en je gezinssituatie. Met vergoedingen die speciaal zijn afgestemd op je werk. En waarmee je stap voor stap kunt werken aan je gezondheid. Zo heb je de zekerheid van een goede zorgverzekering.​​​​​​

Nieuw in 2024

Heb jij in 2024 een Basis Exclusief Polis? Dan kun je nog steeds zelf een zorgverlener kiezen. En krijg je 100% vergoeding van het wettelijke of marktconforme tarief. Behalve voor kosten van GGZ en wijkverpleging.                                                                                       Wil je de zekerheid dat voor GGZ en wijkverpleging alle zorg vergoed wordt, moet je kiezen voor een zorgverlener die een contract heeft afgesloten met Zilveren Kruis. Kies je vanaf 1 januari 2024 voor deze zorg toch voor een zorgverlener zonder contract? Dan krijg je maximaal 85% van het gemiddelde gecontracteerde tarief vergoed dat met zorgverleners is afgesproken.

Overgangsregeling                                                                                 Er is een overgangsregeling van 1 jaar als je al een lopende behandeling ondergaat. Ook als je op een wachtlijst staat kan je voor de overgangsregeling in aanmerking komen.

• De Gezond en Fitbundel

Vergoedingen die jou en meeverzekerde gezinsleden helpen om actief met gezondheid aan de slag te gaan. Jij maakt zelf de keuze waaraan je het bedrag besteedt. Bijvoorbeeld aan voedingsvoorlichting door een gewichtsconsulent of (sport)diëtist, cursus afvallen, health check, sportmedisch onderzoek, sportmedische begeleiding, online – zelfhulp – modules bij psychische klachten en slaapcursus.

• Fysiotherapie meenemen

Heb je in 2023 nog behandelingen fysio- en oefentherapie Cesar of Mensendieck niet gebruikt? Dan kun je maximaal 2 behandelingen meenemen naar 2024.

Voorbeelden van vergoedingen

Handige diensten

Zilveren Kruis helpt je goede zorg te vinden en handelt je declaraties snel af. Declareren regel je eenvoudig online in Mijn Zilveren Kruis of via de Zilveren Kruis app. Binnen drie werkdagen staat het geld op je rekening. En dat is niet alles.

De Zorgcoach helpt bij wachtlijstbemiddeling of het aanvragen van een second opinion en geeft advies over een medische klacht, diagnose of behandeling.

Met de app Zilveren Kruis Wijzer krijg je antwoord op gezondheidsvragen van – medisch – experts, waar je ook bent. En wil je iedere dag met kleine stapjes werken aan je gezondheid? Dan helpt Zilveren Kruis je op weg met Actify, de vitaliteitscoach.

Al collectief verzekerd?

Dan zit je goed. De nieuwe premie en het vergoedingenoverzicht voor 2024 heb je al van Zilveren Kruis ontvangen. Je bekijkt ze in Mijn Zilveren Kruis.

Nog niet collectief verzekerd?

Bekijk het aanbod op de website van Zilveren Kruis. Je kiest de zorgverzekering die het beste bij jouw situatie past en berekent je premie met één druk op de knop. Je vindt er ook alle informatie over de vergoedingen. Via deze site kun je eenvoudig overstappen naar Zilveren Kruis. Zij regelen alles voor je. Meld je voor 1 januari 2024 aan, dan zegt Zilveren Kruis jouw huidige zorgverzekering voor je op.