De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed organiseert het Platform Kastelen & Buitenplaatsen in Amersfoort op vrijdag 8 november.

Schrijf je in

Talrijk zijn de studies naar individuele kastelen en buitenplaatsen. Minstens zo complex en tijdrovend is het doen van onderzoek vanuit bredere kaders, zoals bijvoorbeeld door verschillende kastelen en buitenplaatsen te bestuderen in een groot geografisch gebied, binnen het oeuvre van een architect, of door te kijken naar het voorkomen van een specifiek gebouwtype, een gebouwonderdeel of vertrektype.

Tijdens het 19de Platform Kastelen & Buitenplaatsen zal een zestal sprekers uit binnen- en buitenland hun onderzoeksresultaten delen, elk vanuit een geheel ander perspectief.

Je kunt dit platform live of online bijwonen, dit kun je aangeven bij het aanmelden. Deelname is gratis, aanmelding vooraf is noodzakelijk.

Platform Kastelen & Buitenplaatsen

Focusprogramma Digitale Transities in Cultureel Erfgoed