Bewaart jouw organisatie documenten in de cloud of op een server? Of heb je een fotocollectie op cd-roms die je over tien jaar nog wil raadplegen? Als je niets doet, kan deze informatie verdwijnen.

Schrijf je in

Wil je aan de slag met het duurzaam bewaren van digitale content? Ben je op zoek naar informatie of praktische voorbeelden? En wil je in contact komen met andere organisaties die met dezelfde uitdagingen worstelen?

Kom dan naar de eerste Start2Preserve-bijeenkomst. Ontmoet collega’s die dezelfde uitdagingen ervaren, wissel ervaringen, kennis en vragen uit én kom meer te weten over voorbeelden en tools tegen kennisverlies. Je kunt dan ook lid worden van het praktijknetwerk, waarbij je twee keer per jaar wordt uitgenodigd voor een bijeenkomst, afwisselend in België en Nederland.

Deze dag vindt plaats in de marge van iPRES, de internationale conferentie over digitale preservering die dit jaar in Vlaanderen wordt gehouden. Als bonus kun je de keynotelezing en avondreceptie van iPRES bijwonen. Zo krijg je alvast een voorproefje van deze conferentie waar digitale archivarissen, informatiebeheerders en andere professionals jaarlijks samenkomen om kennis uit te wisselen over digitale preservering.

Digitale Content Duurzaam Bewaren
Leiderschap in Cultuur x Museumvereniging