Een van de meest verspillende praktijken in musea is de tijdelijke tentoonstelling. Van nieuwe muren en verf tot sokkels en vitrines: er worden zoveel materialen gebouwd en vervolgens weggegooid voor kortlopende tentoonstellingen. We zullen tentoonstellingen blijven maken – dus hoe kunnen we ze maken zonder verspilling?

Schrijf je in

Deze sessie past de principes van de circulaire economie toe op tentoonstellingen – van planning en ontwerp tot bouw, uitvoering en communicatie. Doe mee met je collega’s om voorbeelden te zien en je eigen duurzame circulaire tentoonstelling te bouwen.

Deze Engelstalige workshop is onderdeel van de serie Circulaire Economie in Cultuur, welke plaatsvindt van juli tot september. Je kunt hier alle vijf de workshops samen kopen (bespaar € 25) of je kunt je aanmelden voor elke afzonderlijke workshop.

Workshop Circulaire Tentoonstellingen

Focusprogramma Digitale Transities in Cultureel Erfgoed