Een uurtje gratis internationale museuminspiratie tijdens je lunchpauze? Op vrijdag 12 juli kun je om 12.00 uur aansluiten bij weer een nieuwe ICOM Talk. Ditmaal te gast is Elise Foster Vander Elst.

Verantwoordelijke tentoonstellingen

Ontdek hoe je op een meer verantwoorde manier tentoonstellingen kunt maken, inclusief het bijhouden en berekenen van CO2-uitstoot, met behulp van de uitgebreide Environmental Impact Toolkit van het Design Museum.

Elise Foster Vander Elst is Head Exhibitions and Environmental Impact bij het Design Museum in Londen. Ze maakt al meer dan 20 jaar culturele impact via tentoonstellingen, evenementen en actieonderzoek. Sinds kort richt ze zich op de manieren waarop musea kunnen toewerken naar een groene transitie.

ICOM Talk: Naar een nieuw model van tentoonstellingen maken

De Basis op Orde: Je Collectieplan en Informatieplan