De Museumkaart zet zich in om het museumbezoek en alles daaromheen zo prettig mogelijk te maken. Recente ontwikkelingen hiervoor zijn:

Automatische incasso

De herinvoering van de automatische incasso is voor de zomer gedeeltelijk uitgerold. Bij de online aanschaf van een nieuwe Museumkaart kun je nu kiezen of je na het eerste jaar automatisch wilt verlengen. Je krijgt dan een mail waarin je de machtiging tot afgeven van een automatische incasso met je bank kunt regelen. Een groep Museumkaarthouders die in het verleden al gebruik heeft gemaakt van deze betaalregeling is benaderd om dit opnieuw te doen. Daarvan is 10% opnieuw overgestapt naar automatische incasso. De verwachting is dat, als deze fase goed verloopt, de automatisch incasso najaar 2024 voor iedereen beschikbaar is.

Museumtips

De nieuwsbrief Museumtips, met de nieuwste tentoonstellingen en leukste activiteiten in musea, is vooral handig als de content binnen het bereik van lezer ligt. Waar voorheen de inhoud voor alle ontvangers vrijwel gelijk was, staan we nu in de startblokken om met een meer fijnmazige segmentatie de Museumkaarthouders van voor hen relevante content te voorzien. Dichter bij huis, aansluitend bij bezoekgedrag en in de toekomst ook op basis van persoonlijke voorkeuren.

Digitale kaart

Een digitale Museumkaart is sinds lang een wens van vele klanten en stakeholders. De digitale Museumkaart is sneller aan te schaffen, verlengen of registreren dan de plastic kaart en bovendien een stuk milieuvriendelijker. Begin september start de bouw van de Museumkaartapp en de digitale Museumkaart en nog voor het einde van dit jaar verwachten we beide te introduceren. Tegelijkertijd is de bestelflow en de Mijnomgeving aangepast aan zowel de vormgeving als de wensen van deze tijd. Meer praktische informatie, zoals wat betekent dit voor je kassasysteem, rapportages, verkoop, etc. volgt binnenkort.