Op 14 november 2024 strijken we in Arnhem neer voor het jaarlijkse Museumcongres. Dit jaar staan we stil bij hoe we als musea vanuit solidariteit kunnen inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen en politieke verschuivingen.

Save the date

Omcirkel het vast in je agenda; de datum van het volgende Museumcongres is bekend! Op donderdag 14 november 2024 is het zo ver en komen we samen in Arnhem. Meer informatie, programma en ticketverkoop volgen binnenkort. Houd onze website, nieuwsbrief en LinkedIn in de gaten voor updates.

Open call

Tijdens het congres krijgen innovatieve projecten uit het museale veld een podium. Welk museum of initiatief wil jij zien tijdens het congres? Denk aan musea die door middel van programma’s, vernieuwende werkmethodes of inspirerend personeelsbeleid goed inspelen op de huidige tijdgeest.

Wij horen graag wie volgens jou een plek op ons podium verdient.

Laat het ons vóór 19 juli weten door een mail te sturen naar Babeth van Winsen via congres@museumvereniging.nl met een antwoord op de volgende vragen:

• Jouw naam, functie en museum
  • Het museum dat je nomineert: naam van het museum, naam van het project en een naam/contactpersoon + mailadres bij het museum dat je nomineert
  • Beschrijving van het project (max. tien zinnen)
  • Motivatie voor de nominatie: waarom vind je dat meer collega’s dit project moeten kennen (max. tien zinnen)

Het programmateam van het congres maakt na 19 juli een selectie uit de genomineerden.