Je werkt waarschijnlijk hard aan oplossingen om minder afval te hebben in je museum. Maar hoe zorg je ervoor dat het gedrag van de medewerkers en bezoekers ook daadwerkelijk en blijvend verandert?

Schrijf je in

Wist je dat je de restafvalbak beter rechts naast je afvalscheidingsbakken zet, omdat mensen van links naar rechts kijken? En dat ca 95% van ons gedrag onbewust is, en je daar dus juist met ‘onbewuste prikkels’ op moet sturen? Met al deze tips is de kans groot dat je het goede gedrag van je doelgroep weet te beïnvloeden.

Je werkt waarschijnlijk hard aan oplossingen om minder afval te hebben in je bedrijf, kantoorgebouw, onderwijsinstelling, theater, museum of sportvereniging. Maar hoe zorg je ervoor dat het gedrag van de medewerkers en gasten ook daadwerkelijk en blijvend verandert?

Dat en meer leer je in de 2-daagse cursus Minder bedrijfsafval door gedragsbeïnvloeding. Je leert om door een gedragsbril naar (afval)situaties te kijken en gaat daarbij aan de slag met een eigen casus. Ruim daarom voor de cursus en tijdens de cursusdagen in totaal 6 uur in om aan je eigen casus te werken.

Cursus: Minder Bedrijfsafval door Gedragsbeïnvloeding

De Basis op Orde: Je Collectieplan en Informatieplan