Er zijn weinig goede voorbeelden van digitaal erfgoed met emotionele impact. Ondertussen ontwikkelt de technologie zich op zo’n manier dat een emotionele respons eenvoudiger opgewekt kan worden – door directer, interactiever en meeslepender te worden.

Erfgoed in een digitale wereld

Erfgoed gaat niet alleen over artefacten; het gaat over mensen, cultuur en het recht om deel te nemen aan de rijkdom van onze gedeelde geschiedenis. In de digitaliserende maatschappij van vandaag moeten we nadenken over hoe we deze waarden kunnen behouden in het digitale domein. Er is veel werk verricht op het gebied van intellectuele impact (toegang tot cultureel erfgoed) en creatieve impact (hergebruik en digitale vaardigheden). Er wordt veel minder werk verricht op het gebied van emotionele impact – hoe kunnen we erfgoed op een betekenisvolle manier deel laten uitmaken van ons digitale leven?

Schrijf je in

Het evenement is bedoeld voor collega’s van erfgoedinstellingen die zinvolle interacties en emotionele impact met erfgoed willen creëren.

Dit evenement wordt georganiseerd door de KB, Netwerk Digitaal Erfgoed (NDE) en SURF.

Bijeenkomst: De Emotionele Impact van Digitaal Erfgoed

Workshop Circulaire Tentoonstellingen