Hoe kunnen musea zich ontwikkelen om niet alleen hun collecties, maar ook een leefbare wereld te waarborgen? Hoe kunnen we ons enerzijds voorbereiden op de invloed die de klimaatcrisis heeft op het behoud van erfgoed en anderzijds zorgen dat de wijze waarop we dat doen, niet verder bijdraagt aan de klimaatcrisis?

Schrijf je in

Musea dragen een maatschappelijke verantwoordelijkheid voor het onderzoeken, verzamelen, bewaren, interpreteren en tentoonstellen van erfgoed én voor het bevorderen van duurzaamheid. Tijdens dit panelgesprek gaan we in op het verduurzamen van collecties. Welke innovaties en uitdagingen komen daarbij kijken? Samen streven we naar nieuwe inzichten en inspirerende ideeën.

Het panelgesprek vindt plaats tijdens Dutch Design Week, waar nieuwe manieren van ontwerpen, denken en creëren centraal staan. We zijn te gast in voormalig klooster DOMUSDELA. De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) exposeert daar innovatieve en creatieve verduurzamingsprojecten. Voorafgaand aan het panelgesprek kunt u aansluiten bij een rondleiding langs de projecten.

Panelgesprek Duurzame musea voor de toekomst

Focusprogramma Digitale Transities in Cultureel Erfgoed
1 september 2024 t/m 10 februari 2025