Het Scheepvaartmuseum organiseert een meet-up over duurzaamheid in relatie tot kunstenaars.

Schrijf je in

Tijdens deze bijeenkomst deelt het museum haar eigen visie op dit thema en geven Jeroen Kummer (Founder Kummer & Herman)en Kadir van Lohuizen (fotograaf en kunstenaar) een inspirerende key note over hun visie op de rol van kunst in de klimaatcrisis en duurzaamheidstransitie. Ook zijn er flitspresentaties van kunstenaars en klimaatactivisten. Tot slot vinden er break out sessies plaats waarin we onderzoeken op welke wijze klimaatactivisten en musea kunnen samenwerken in tentoonstellingen of publieksprogrammering.

Deze meet-up is bedoeld voor museummedewerkers die zich bezighouden met tentoonstellingsprogrammering en -productie, marketing, educatie en publieksprogrammering.

De meet-up is een vervolg op de meet-ups verduurzaming die eerder plaatsvonden in Naturalis, Rijksmuseum en Van Gogh Museum in het kader van ATLAS – the future of exhibitions, een initiatief van Het Scheepvaartmuseum.

Meet-up: Duurzaamheid en Kunstenaars

De Basis op Orde: Je Collectieplan en Informatieplan