Hoofd Marketing en Communicatie

Locatie: Amsterdam
Omvang: 36 uur per week
Sluitingsdatum: 25 mei 2022

De Museumvereniging helpt musea een groot en divers publiek te interesseren voor museale objecten en verhalen. Dat doen we onder meer met de Museumkaart, museum.nl en publiekscampagnes. Daarnaast zorgen we voor de belangenbehartiging bij politiek en dragen we bij aan de voortdurende kwaliteitsontwikkeling van de sector als geheel. We vertegenwoordigen als brancheorganisatie ruim 450 musea in Nederland. Help jij mee onze missie verder vorm te geven en een breed publiek te bereiken met de Museumkaart? Dan zijn wij op zoek naar jou als Hoofd Marketing en Communicatie!

Wie ben jij?

Je bent een allround marketeer met aantoonbare ervaring. Je bent verantwoordelijk voor het merk Museumkaart en hebt toffe ideeën over de herpositionering van deze kaart. Je ontwikkelt samen met het team een nieuwe (merk)strategie en ziet er op toe dat alle uitingen daaraan voldoen. Daarbij stuur je een team van collega’s aan die zich bezig houden met social media, corporate communicatie, pers en ontwikkeling van (publieks-)programma’s. Je houdt ervan de markt te analyseren en ontwikkelt een actief beleid gericht op het verhogen van de zichtbaarheid en het bereiken van (nieuwe) doelgroepen. Je hebt interesse in musea, begrijpt het belang ervan voor de samenleving en hebt kennis van het maken van inclusieve campagnes. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, coördineren en begeleiden van marketing en communicatie activiteiten. Projectmatig werken is voor jou vanzelfsprekend. Je richt je rol in met een vernieuwende, innovatieve blik.

Wie wij zoeken

Wij zoeken een ervaren, ambitieuze en enthousiaste professional. Je bent zelfstandig, resultaatgericht, creatief, stressbestendig, ondernemend en strategisch. Je bent in staat om mensen te enthousiasmeren, mee te nemen in een proces en als team verder te ontwikkelen. Je voelt een grote verbondenheid met onze missie en begrijpt de rol van musea in deze tijd. Je hebt ook:

• WO werk – en denkniveau bij voorkeur met een afgeronde studie bedrijfskunde of marketing/communicatie;
  • Minimaal vijf jaar relevante ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ervaring in/met de museale sector;
  • Ervaring met het aansturen van externe bureaus en het opstellen en beheren van budgetten;
  • Ervaring met online marketing en social media en het ontwikkelen en uitvoeren van promotionele campagnes;
  • Goede contactuele, organisatorische en redactionele vaardigheden;
  • Uitstekende referenties en aantoonbare resultaten.

Wat wij bieden

• Een arbeidsovereenkomst voor 36 per week voor de duur van 1 jaar met mogelijkheid tot verlenging. De functie wordt gewaardeerd in schaal 13. De arbeidsvoorwaarden volgens de Museum cao zijn van toepassing en natuurlijk krijg je een Museumkaart, voor jezelf en om uit te delen;
  • Mogelijkheid om te bouwen aan een prachtig merk met groeipotentie;
  • Mogelijkheid om hybride te werken;
  • Een inspirerende werkomgeving met fijne collega’s.

Ben jij geïnteresseerd?

Kandidaten worden na een briefselectie uitgenodigd voor een eerste gespreksronde. De Museumvereniging is een inclusieve organisatie en streeft ernaar qua teamsamenstelling een afspiegeling van de samenleving te zijn. We geloven erin dat we met verschillende mensen meer kwaliteit kunnen bieden en zo als Museumvereniging op vernieuwende, creatieve en goede manier de maatschappelijke waarde van ons werk verder kunnen vergroten. Spreekt deze zienswijze jou ook aan? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet!

Stuur voor 25 mei je brief en cv t.a.v. Vera Carasso naar Letteke Klooster via lklooster@museumvereniging.nl.

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Vera Carasso (directeur Museumvereniging) via vcarasso@museumvereniging.nl