Toekenningen Compensatieregeling Coronacrisis Musea 40.000 – 100.000 bezoekers

Nieuws | 01 sep. 2020

In totaal 27 musea verspreid over heel Nederland hebben via de Compensatieregeling Coronacrisis Musea 40.000 - 100.000 bezoekers - uitgevoerd door het Mondriaan Fonds - aanvullende compensatie toegekend gekregen voor hun inkomstenderving door covid-19.

Alle aanvragen van musea die aan de voorwaarden voor de regeling voldeden zijn positief beoordeeld en toegekend. Er was ruimte voor 30 musea om aan de regeling mee te doen voor een bijdrage van 60.000 euro per museum. In totaal is met deze regeling 1,8 miljoen beschikbaar afkomstig uit de 300 miljoen extra voor cultuur. We zijn het Mondriaan Fonds, minister Van Engelshoven (OCW) en het kabinet dankbaar voor deze extra middelen.

De 27 musea die een bijdrage krijgen zijn:

Amelander Musea, Biesbosch Museum, De Bastei, Cobra Museum voor Moderne Kunst, Eindhoven Museum, Hunebedcentrum, Koninklijke Eise Eisinga Planetarium, Limburgs Museum, Museum van de 20e eeuw, Museum Beelden aan Zee, Museum BelvédèreMuseum Klok en Peel, Museum de Lakenhal, Museum Van Loon, Museum Prinsenhof Delft, Amsterdamse School Museum Het Schip, Museum Het Valkhof, Natuurmuseum Brabant, Natuurmuseum Fryslân, Stedelijk Museum Schiedam, Stichting Bakkerijmuseum De Oude Bakkerij, Stichting Deventer Verhaal, Stichting Kranenburgh, Stichting Musea Zutphen, Stichting Museumpark Archeon, Stichting Nationaal Gevangenismuseum en Westfries Museum.