Teamleider Publieksservice Frontoffice

Locatie: Amsterdam
Omvang: 38 uur per week
Sluitingsdatum: 11 juni 2022

ARTIS is een groene oase en ontmoetingsplek, midden in Amsterdam, waar wij een breed publiek inspireren en stimuleren verantwoordelijk met natuur om te gaan. Jaarlijks bezoeken meer dan 1,4 miljoen mensen het park, het Artisplein en de musea: Micropia, het Planetarium en het Groote Museum.

Open jij de poorten van ARTIS en zorg jij dat alle bezoekers een warm welkom krijgen? Ter uitbreiding van het team is de afdeling Publieksservice op zoek naar een Teamleider.

Je gaat werken binnen het cluster Publiek & Beleving. Binnen ARTIS zorgt het cluster Publiek & Beleving voor de organisatie en uitvoering van alles wat met de publieksbeleving te maken heeft. Van de ontvangst bij de hoofdentree en kaartverkoop, tot evenementen in de feestzalen, rondleidingen en kinderfeestjes. Het cluster bestaat uit de volgende vier afdelingen: Publieksservice, Parkmanagement & Evenementen, Vrijwilligers & Docenten en Micropia Laboratorium.

De afdeling Publieksservice houdt zich specifiek bezig met de ontvangst van en het contact met alle bezoekers, van ARTIS-Park, ARTIS-Micropia en straks ook het ARTIS-Groote Museum, zowel voor als achter de schermen. De afdeling is onderverdeeld in drie onderdelen: frontoffice, backoffice en winkel.

Je rapporteert aan het Hoofd Publieksservice en geeft leiding aan 20 - 34 werknemers en hebt een 7 directe collega's in hetzelfde team.

Werkzaamheden

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het bezoekersontvangst van ARTIS.

• Jij coördineert, begeleidt en instrueert het team, dat bestaat uit 5 -12 publieksservice medewerkers per dag;
  • Jij bent op dagelijkse basis verantwoordelijk voor het ontvangst van onze bezoeker bij de kassa’s, kaartcontrole en winkel. Van het ARTIS-Park, Micropia en Groote Museum;
  • Je draagt zorg voor een kloppende kas afdracht;
  • Je bent verantwoordelijk voor een goede afhandeling van publieksvragen en wensen;
  • Je doet actief voorstellen om de werkprocessen niet alleen up to date te houden, maar vooral klaar voor toekomst te maken;
  • Je bent verantwoordelijk voor de verkoop van tickets en lidmaatschappen;
  • Je hebt een rol binnen de BHV organisatie van ARTIS.

ARTIS gelooft in de kracht van inclusiviteit en diversiteit, net zoals in de natuur, en heeft als doel een afspiegeling van de samenleving te zijn. Of het nu gaat om leeftijd, geslacht, seksuele geaardheid, achtergrond of geloof. We zorgen samen voor een leefbare wereld voor iedereen: nu en in de toekomst.

Profiel

ARTIS zoekt een motiverende en gastvrije teamleider.

Jij weet tijdens de drukte je hoofd koel te houden en zorgt dat je altijd het overzicht hebt van wat er gebeurt. Je weet als geen ander hoe je het team inspireert en weet hen te motiveren om bezoekers de ultieme beleving mee te geven.

Je beschikt in ieder geval over:

• Minimaal 2 jaar ervaring binnen een soortgelijke functie;
  • Visie op publiekbeleving;
  • Hbo werk- en denkniveauervaring in het werken met software voor ticketing, backofficewerkzaamheden, voorraadbeheer en/of CRM systemen is een pre;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Wat biedt ARTIS?

Stel je voor dat je ’s ochtends door de monumentale poorten van ARTIS loopt, waar de gibbons je zingend verwelkomen. Je maakt de eerste bezoekers wegwijs, vol zin in de dag. Tijdens het inwerktraject maak je kennis met alle afdelingen van ARTIS: van werken in de winkel tot helpen bloembollen planten en microben kweken. Net zoals je werkomgeving, is je werk zeer veelzijdig: elke dag in ARTIS is anders!

ARTIS biedt je een baan met verantwoordelijkheid en uitdaging op de mooiste werkplek van Nederland. Een plek waar je een duurzaam verschil kan maken. Je hebt een breed takenpakket en bevoegdheden die daarbij passen, volop ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën en binnen ARTIS kennen we korte lijnen tussen werknemers en leidinggevenden. Je bent breed inzetbaar en werkt resultaatgericht samen met diverse afdelingen van ARTIS, binnen een informele en gezellige sfeer.

We bieden je in eerste instantie een contract van zes maanden aan met de intentie het daarna te verlengen. ARTIS heeft een brede reiskostenvergoeding die duurzaam vervoer stimuleert. Je krijgt ook een bijdrage voor een aanvullende zorgverzekering en je geniet van korting tot andere parken in Nederland.

Solliciteren

Als je geïnteresseerd bent in deze functie solliciteer dan via deze sollicitatiebutton. Je sollicitatie kun je richten aan Kai Vasmel (Hoofd Publieksservice).

Voor vragen kun je de afdeling Personeel & Organisatie bereiken via p&o@artis.nl.

Alle werknemers van ARTIS dienen bij indiensttreding een VOG-verklaring te overhandigen. ARTIS vergoedt de aanvraagkosten hiervan.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.