Symposium & uitreiking BNG Bank Erfgoedprijs 2019 in Leiden

Nieuws | 24 jan 2019

Noteer alvast: donderdag 28 maart 2019

Feestelijke Uitreiking BNG Bank Erfgoedprijs 2019

In 2018 won Leiden de BNG Bank Erfgoedprijs. Daarom organiseert Leiden dit jaar i.s.m. Kunsten ’92 een symposium en een feestelijke uitreiking waar de nieuwe winnaar 2019 bekend wordt gemaakt. Wie van de vier genomineerde gemeenten gaat naar huis met de prijs voor de beste erfgoedgemeente van Nederland: Amersfoort, Leeuwarden, Oss of Rheden?

Erfgoed Symposium Leiden: Hoe laat je erfgoed tellen?

Wie ben jij als gemeente en hoe laat je jouw erfgoed tellen in de praktijk? Leiden, Stad van Ontdekkingen neemt je mee door openhartig haar verhaal te vertellen, ook de missers! Hoe verbindt Leiden erfgoed met de grote uitdagingen in de moderne leefomgeving en hoe wordt de waarde van erfgoed benut. De themaleiders: theatermakers, marketeers, wetenschappers, stedenbouwers, museumdirecteuren en een Amerikaanse professor. De vorm: actief, ga in gesprek bij themalunches, neem deel aan workshops en ontdek zelf het Leidse verhaal tijdens excursies.

Noteer alvast de datum, meer informatie en een uitnodiging volgen begin februari

Wanneer Donderdag 28 maart 2019 (10.00-17.00 uur)
Waar Stadsgehoorzaal Leiden
Uitgenodigd Professionals en belanghebbenden uit cultuursector, erfgoedveld, bestuurders en beleidsmedewerkers van gemeenten, provincies, rijksoverheid en instellingen
Aantal Let op, het aantal plaatsen is beperkt
Organisatie Erfgoed Leiden en Omstreken, namens de gemeente Leiden en Kunsten ’92

Lees HIER alles over de BNG Bank Erfgoedprijs.