Suppoost

Vacature | 18 nov 2019

Museum Het Rembrandthuis zoekt per direct een suppoost (minimaal 16 uur per week)

Organisatie: Museum Het Rembrandthuis
Omvang: 16-36 uur per week
Locatie: Amsterdam
Sluitingsdatum: 1 februari 2020

Museum Het Rembrandthuis is een unieke plek in Amsterdam. Rembrandt woonde en werkte er bijna 20 jaar van zijn leven, op het hoogtepunt van zijn carrière. In dit pand maakte hij zijn meesterwerken, leefde hij met zijn gezin, handelde hij in kunst, leidde zijn leerlingen op en ontving zijn vrienden, opdrachtgevers en zakelijke relaties. Sinds ruim 100 jaar is het Rembrandthuis een museum: dé plek waar bezoekers zich kunnen verplaatsen in het leven van Rembrandt en dat als magisch ervaren.

Ons aanbod is veelzijdig en de educatieve programma’s zijn geliefd. Dagelijks geven wij drukbezochte demonstraties etsen en verfbereiding in het oude huis. Ook ontvangen we wekelijks vele schoolklassen voor rondleidingen en workshops. In het moderne deel van het museum presenteren we circa drie tentoonstellingen per jaar. Al onze activiteiten hebben een directe relatie met het leven en werk van Rembrandt. Ze laten zien dat Rembrandt nog steeds een inspiratiebron is, en even relevant als vier eeuwen geleden. Wij beogen daarbij meerstemmig, inclusief en toegankelijk te zijn. Rembrandts kernwaarden zijn ook die van ons: meesterlijk, menselijk, inspirerend en gastvrij.

Het museum bevindt zich in een interessante ontwikkelingsfase. We ontvangen steeds meer bezoekers en het gebouwencomplex is hard toe aan renovatie. Om voorbereid te zijn op de toekomst hebben we een grote ambitie: het Meesterplan voor uitbreiding en vernieuwing van Museum Het Rembrandthuis. Andere speerpunten van het museum zijn de versterking van de bezoekerservaring, het investeren in hospitality en de verdere ontwikkeling van de organisatie en werkprocessen.

Het museum als werkgever

Museum Het Rembrandthuis wil een diverse en inclusieve werkomgeving bieden die inspireert, vertrouwen geeft en constructieve samenwerking aanmoedigt. We streven ernaar dat onze organisatie een afspiegeling is van de Amsterdamse samenleving en zoeken actief naar nieuwe collega’s die de diversiteit binnen ons team versterken.

De ideale kandidaat

Een goede ontvangst van bezoekers is voor ons belangrijk. Je geeft bezoekers een welkom en veilig gevoel, staat ze bij en helpt bij vragen of problemen. Je bent alert en actief, oplossingsgericht met oog voor detail. Verder ben je representatief en sociaal. Je maakt onderdeel van een klein team, dus collegialiteit, flexibiliteit en behulpzaamheid vind je vanzelfsprekend. De suppoost die we zoeken is bereid om op alle dagen van de week te werken, indien nodig ook in de avond.

Taken en verantwoordelijkheden

Toezicht op de veiligheid van het pand en de collectie, bezoekers en gebruikers van het pand, in- en uitgaande goederen en materiële veiligheidsvoorzieningen. Werkt daarbij volgens de voorgeschreven regels. Houdt op een vriendelijke maar besliste manier toezicht op de naleving van voorschriften met betrekking tot beveiliging, (brand)veiligheid, toegang, orde en netheid in het museum en in de omgeving. Anticipeert en reageert op onregelmatigheden, beoordeelt knelpunten en onderneemt acties hierop. Handelt effectief in geval van calamiteiten, zoals brand, ongevallen, poging tot diefstal en ongewenst bezoekersgedrag. Controleert preventieve maatregelen, zoals toegankelijkheid vluchtwegen, aanwezigheid hulpverleningsmateriaal etc. Verleent hand- en spandiensten bij de diverse werkzaamheden in het museum.

De suppoost ontvangt hiërarchisch leiding van het hoofd operationele zaken en wordt dagelijks functioneel aangestuurd door een hoofdsuppoost.

Opleiding, ervaring en vereisten

• Relevante beveiligingservaring, bij voorkeur binnen een culturele instelling;
  • Gedegen kennis van beveiligings- en bewakingsprocedures en bewakingsvoorschriften;
  • In het bezit van het beveiliger 2 diploma;
  • Het kunnen verrichten van BHV handelingen;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van museum en collectie specifieke producten, activiteiten, voorschriften en richtlijnen;
  • Affiniteit met het aandachtsgebied van het museum;
  • De ideale kandidaat is bij voorkeur woonachtig in de metropool Amsterdam.

Overige informatie

• Er wordt gewerkt met een tweewekelijks jaarrooster van maandag t/m zondag;
  • Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van 7 maanden;
  • De functie is ingedeeld in schaal 3/4 van de salarisschalen van Museum Het Rembrandthuis (minimaal € 310,03 en maximaal € 2.302,63 bruto per maand op basis van 36 uur). Inschaling is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring);
  • Het museum hanteert momenteel een eigen arbeidsvoorwaardenregeling, maar zal naar verwachting per 1 januari 2021 overstappen naar de Museum CAO;
  • Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen via hoofdsuppoost@rembrandthuis.nl of telefonisch 020-5216218;
  • Ben je geïnteresseerd in deze functie, stuur dan per e-mail een brief met je motivatie en CV naar hoofdsuppoost@rembrandthuis.nlv.v. 'sollicitatie suppoost';
  • Voor verdere informatie zie de website van het museum rembrandthuis.nl/organisatie.