Stagiair publiekszaken

Locatie: Haarlem
Omvang: 24 uur per week voor minimaal 4 maanden
Sluitingsdatum: 1 juli 2021

In het Frans Hals Museum ontmoeten oud en nieuw elkaar. Op twee schitterende historische locaties in het centrum van Haarlem toont dit museum de grootste collectie werken van Frans Hals, oude meesters én hedendaagse kunst op het scherpst van de snede. Deze unieke ontmoeting levert nieuwe verhalen op: je ziet meer door anders te kijken. Het Frans Hals Museum is dan ook een museum met een internationale reputatie, een lokale verankering en een landelijke uitstraling.

Het Frans Hals Museum zoekt voor de afdeling Publiekszaken per 1 september een:

Stagiair publiekszaken

Binnen deze stage maak je deel uit van het team Gezichten van Noord-Holland

Gezichten van Noord-Holland

Gezichten van Noord-Holland is een vierjarig programma (2021-2024). Hierin bundelen het Frans Hals Museum Haarlem en het Amsterdam Museum de krachten om met bewoners, kunstenaars en twee nog ntb culturele partners in de provincie Noord-Holland, via ‘transhistorische co-creatie’ de musea te verbinden met een divers publiek.

In Gezichten van Noord-Holland worden nieuwe (groeps)portretten gerealiseerd in een spannende verbinding met historische portretten uit de museumcollecties. Zo willen de musea het heden en het verleden actief met elkaar verbinden en nieuwe lagen aan de geschiedenis van de regio toevoegen.  Het programma is erop gericht om de interpretatie en context van (historische) portretten te democratiseren en een divers inclusief beeld van hedendaagse gezichten van Noord-Holland te verzamelen en (online) te presenteren.

Om zo veel mogelijk inwoners van Noord-Holland in een zo divers mogelijke samenstelling te betrekken, beweegt het project zich over drie sporen: community project, online fotocursus en groupiebox (reizend fotohokje).

Inhoud van de stage:

• Je ondersteunt het team bij de voorbereiding  en organisatie van de drie sporen van het programma en de (digitale)evenementen;
  • Je regelt de praktische zaken rondom creatieve activiteiten en samenwerkingen;
  • Je werkt mee aan de logistieke zaken van het impact onderzoek;
  •  Je assisteert het team bij community building op sociale media;
  •  Je draagt bij aan het beheren en aanvullen van de website en huisstijl.

Wij zoeken iemand die:

• Breed geïnteresseerd is in kunst en media en de effecten daarvan op de maatschappij;
  •  In de eind fase zit van een HBO/WO studie (zoals bijvoorbeeld: Culturele en Maatschappelijke vorming, Reinwardt Academie, Media & Cultuur en/of Marketing en communicatie);
  • Enkele maanden beschikbaar is om werkervaring op te doen;
  • Beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands;
  • Initiatiefrijk, creatief, stressbestendig en zelfstandig is, gecombineerd met belangstelling voor beeldende kunst;
  • Ervaring  met beheer van online content zoals sociale media en websites is een pré;
  • De handen uit de mouwen wil steken en een natuurlijke nieuwsgierigheid heeft in mensen en community building.

Wij bieden:

• Een echte meewerk stage met genoeg ruimte voor eigen inbreng;
  • Ruimte voor verdieping en ontwikkeling;
  • Een fijne stageplek binnen een jong en gedreven team van professionals met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een stagevergoeding van 250 euro per maand.

Belangstelling:

Stuur je motivatiebrief met CV voor 1 juli naar vacatures@franshalsmuseum.nl of neem voor meer informatie contact op met Andrada Maria Simo, via de e-mail: a.simo@franshalsmuseum.nl. De kennismakingsgesprekken zullen op 8 juli plaatsvinden.