Stagiair Nationale Museumweek

Organisatie: Museumvereniging
Locatie: Amsterdam
Omvang: 32-36 uur per week
Stageperiode: 12 weken (7 februari t/m 15 april)
Sluitingsdatum: 21 januari 2022

De Nationale Museumweek is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij ruim 400 musea in het hele land, hun collecties op een niet te missen wijze in de schijnwerpers zetten, binnen en buiten de muren van het museum. En zodoende ambassadeurs, fans én vooral een nieuw publiek uitnodigen om zich te laten verrassen, inspireren of confronteren door een enorm cultureel kapitaal dat van ons allemaal is.

De Nationale Museumweek is een initiatief van de Museumvereniging, de brancheorganisatie van ruim 400 musea die samen het publieke belang van musea in Nederland versterken. Dat doen ze door te bouwen aan een sterk draagvlak voor musea, een groot verdienvermogen voor de sector en een hoge kwaliteit in de branche.

Voor ondersteuning bij de productie en (online) communicatie van de Nationale Museumweek zoekt de Museumvereniging een:

Stagiair Nationale Museumweek

eventproductie en communicatie

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) maak je deel uit van het kernteam van de Nationale Museumweek, die in 2022 plaatsvindt van 4 t/m 10 april. Je werkt nauw samen met de Coördinator Programma’s en wordt ook door haar aangestuurd.

Je helpt mee met de voorbereidingen van de verschillende onderdelen voor de campagneweek. Je bent aanspreekpunt voor de musea, voert webredactie uit, denkt mee over (online) content en ondersteunt de Coördinator Programma’s. Je krijgt daarbij je eigen verantwoordelijkheden, die je kunt afstemmen met je stagebegeleider.

Als stagiair werk je mee aan de uitvoering en productie van de campagneweek, zet je nog even die extra stap, weet je te improviseren binnen de gemaakte afspraken en ga je opgewekt met tegenslagen om. We vragen van jou wat we ook van onszelf vragen: teamwerk en de handen uit de mouwen steken.

Wie en wat zoeken we?

• Een 2e of 3e jaars student Communicatie, Creative Business of een hieraan gerelateerde opleiding;
  • Ervaring en/of affiniteit met online communicatie;
  • Een aanpakker en initiatiefnemer en iemand die eigen ideeën durft te delen;
  • Je werkt graag in teamverband, maar bent ook zelfstandig;
  • Je bent accuraat en gestructureerd;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Gedurende de stageperiode ontvangt de stagiair(e) een bruto stagevergoeding van € 350,00 per maand. Indien de stagiair(e) niet in het bezit is van een geldende Studenten OV-chipkaart, heeft de stagiair(e) recht op een bruto reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer volgens de hierover algemeen geldende reiskostenregeling van de stagegever. Bovendien krijg je als stagiair(e) een Museumkaart om een jaar lang eindeloos musea te ontdekken in het hele land.

Heb je interesse? Stuur dan uiterlijk vrijdag 21 januari je motivatie, stagevoorwaarden en CV naar snuijen@museumvereniging.nl.