Stagiair(e) Evenementen

Vacature | 27 sep 2019

Het Bonnefantenmuseum is op zoek naar een stagiair(e)

Organisatie: Bonnefantenmuseum
Omvang: 24 uur per week
Locatie: Maastricht
Sluitingsdatum: 4 november 2019

Het Bonnefantenmuseum in Maastricht is hét toonaangevende kunstmuseum van Limburg en de euregio. Het door de befaamde Italiaanse architect Aldo Rossi ontworpen gebouw is met zijn markante toren een van de bekendste gebouwen van Maastricht. In het museum wordt een rijke collectie van oude en hedendaagse kunst in telkens wisselende samenstelling tentoongesteld. Daarnaast zijn de tijdelijke tentoonstellingen voor vaste en nieuwe bezoekers keer op keer de aanleiding om het museum te komen ontdekken en te beleven. Het Bonnefanten geniet nationale en internationale bekendheid als een signalerend museum met een onderscheidende oriëntatie op kunst en kunstenaars die (nog) niet op alle mainstream podia te vinden zijn. Diversiteit en inclusie zijn thema’s die sinds enige jaren hoog in het vaandel staan van het beleid van het museum. Met ruim 120.000 bezoekers per jaar staat het Bonnefanten in de top van Nederlandse kunstmusea.

‘Backstage’ staat het Bonnefantenmuseum voor een moderne en professionele organisatie. Het Bonnefanten kent een platte organisatiestructuur en een informele cultuur, passend bij een omvang van plusminus 40 medewerkers.

Wij zijn per 1 januari 2020 op zoek naar een:

Stagiair(e) evenementen

(24 uur minimaal vier maanden)

Als stagiair(e) ondersteun je de afdeling Evenementen en Ontvangsten bij de organisatie van de verschillende museale evenementen, zoals de TEFAF Welcome Party, Museumnacht Maastricht, openingen rondom tentoonstellingen en de Bankgiro Loterij Open Dagen. Daarnaast is  de afdeling verantwoordelijk voor de commerciële evenementen, denk hierbij aan rondleidingen, locatieverhuur, ontvangsten op maat en exclusieve avondopenstellingen. De afdeling werkt nauw samen met externe partijen.

Inhoud stage:

• (Mede) organiseren van museale evenementen;
  • Het bijhouden van de centrale evenementenplanning (Smart Event Manager);
  • Het voorbereiden en realiseren  van commerciële evenementen;
  • Opstellen en realiseren  van draaiboeken;
  •  In voorkomende gevallen fungeren als  floormanager, gastvrouw of - heer.

Wij zoeken een energieke stagiair(e) die:

• Opleiding HBO student op het gebied van Eventmanagement, Hotelschool of Cultuurstudies;
  • Affiniteit met beeldende kunst en / of de  culturele sector;
  • Stressbestendig, nieuwsgierig, initiatiefrijk, creatief, representatief;
  • Goede beheersing van  de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Overige informatie:

De stageplek betreft een werkervaringsstage voor de duur van minimaal 4 maanden. In overleg is een afstudeeronderzoek mogelijk. Gedurende je stage ontvang je een stagevergoeding. Voor informatie kun je contact opnemen met Astrid Bonnier, senior medewerker culturele en commerciële evenementen.

Het Bonnefantenmuseum onderschrijft de Code Culturele Diversiteit en heeft zich ten doel gesteld om als organisatie een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.

Jouw sollicitatie kun je vóór 4 november 2019 sturen naar mevrouw M. Gerets onder vermelding van 'stagiair(e) evenementen, via email: gerets@bonnefanten.nl

*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld, ongevraagde geïntroduceerde kandidaten worden beschouwd als eigen sollicitaties.