Senior medewerker Development met aandachtsgebied fondsenwerving

Vacature | 06 feb 2019

Rijkmuseum Boerhaave zoekt een senior medewerker development met aandachtsgebied fondsenwerving (32 uur)

Organisatie: Rijksmuseum Boerhaave
Omvang: 32 uur per week
Locatie: Leiden
Sluitingsdatum: 28 februari 2019

Rijksmuseum Boerhaave

zoekt een

Senior medewerker Development met aandachtsgebied fondsenwerving

voor 32 uur per week

Bij Rijksmuseum Boerhaave ontdek je de wereld van wetenschap. Met een collectie die vijf eeuwen onderzoek en innovatie toont biedt het museum bezoekers van alle leeftijden een intrigerende kijk in de wereld van wetenschap. In december 2017 ging het museum weer open na een grondige herinrichting van de vaste presentatie: bezoekers ontdekken en ervaren de wereld van wetenschap en de relevantie ervan voor het dagelijkse leven. In onze vaste presentatie, tijdelijke tentoonstellingen en educatieve programma’s nodigen we bezoekers uit mee te denken over de grote vragen van nu: zo werken we mee aan een slimme samenleving. Met steun van onze partners, begunstigers en vrienden kunnen wij dit realiseren.

We sloten het jaar 2018 af met een bezoekersrecord van ruim 106.500 bezoekers. Voor de inrichting ontvingen we prestigieuze internationale Awards en ook onze bezoekers toonden zich enthousiast over de nieuwe inrichting.

Team Development

Het Team Development richt zich op het werven van giften en andere vormen van (financiële) ondersteuning bij particulieren, bedrijven en fondsen. Hierdoor worden onder andere tentoonstellingen, aankopen, educatieve projecten en publieksprogramma’s mede mogelijk gemaakt. Het team maakt deel uit van de afdeling Publiek en Presentatie.

Voor de verdere ontwikkeling van onze Development zijn we op zoek naar een aanvulling van ons team. De senior medewerker concentreert zich allereerst op onze fondsenwerving. Internationale, Europese en landelijke fondsenwerving maken er deel vanuit. Daarnaast wordt de senior medewerker ook betrokken bij de sponsorstrategie.

Aandachtsgebied van de fondsenwerver

Als senior medewerker draag je bij aan de beleidsontwikkeling van de fondsenwerving, ben je verantwoordelijk voor de research naar bestaande en potentiële fondsen en verzorg je de aanvraag bij landelijke (cultuur)fondsen. Ook de kansen en mogelijkheden van Europese subsidies breng je in beeld en je bent een volwaardig gesprekspartner voor nationale partijen. Vanzelfsprekend geef je tussentijdse updates en ben je verantwoordelijk voor de financiële en inhoudelijke eindrapportages. Op basis van de meerjarenplanning van het museum stel je een fondsenwervingsstrategie voor.

Wij vragen

Je hebt een relevante opleiding op HBO/WO niveau en je hebt minimaal vijf jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.

Je bent ambitieus, je denkt in kansen en oplossingen en je hebt een uitstekende track record met (Europese) fondsaanvragen en meerjarige subsidieregelingen. Tegelijkertijd heb je ervaring opgedaan met zakelijke partnerships.

Je beschikt over een groot netwerk en een sterk ontwikkelde sociale antenne, je bent welbespraakt, nauwkeurig, en spreek- en schrijfvaardig in zowel Nederlands als Engels.

Wij bieden

Een betekenisvolle baan in een ondernemende omgeving die volop in ontwikkeling is, waar je in een informele sfeer met veel verschillende collega’s samenwerkt. In eerste instantie wordt je een arbeidsovereenkomst voor een jaar geboden. Salariëring conform de Museum CAO, schaal 10 maximaal € 3.954,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek, exclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering.

Het Team Development maakt deel uit van de afdeling Publiek en Presentatie, bestaat uit drie medewerkers en is verantwoordelijk voor de fondsenwerving, sponsoring en het Vriendenbeleid. Het belangrijkste doel van de afdeling is het verstevigen van het financiële draagvlak van Rijksmuseum Boerhaave.

Rijksmuseum Boerhaave onderschrijft de Code Culturele Diversiteit en heeft zich ten doel gesteld om als organisatie een afspiegeling van de maatschappij te zijn.

Meer weten en/of solliciteren

Spreekt bovenstaande taakomschrijving je aan en denk je aan het profiel te voldoen, stuur dan een motivatiebrief in het Nederlands en een cv per mail uiterlijk 28 februari 2019 naar personeelszaken@rijksmuseumboerhaave.nl t.a.v. Marion van Hamersveld. Telefonische informatie over de functie bij Annelore Scholten, Hoofd van de afdeling Publiek en Presentatie - tel. 071-7519958 – op woensdag 20 en donderdag 21 februari tussen 15.00 en 16.30 uur. Of via de mail naar: annelorescholten@rijksmuseumboerhaave.nl.