Ruim 3.000 Museumkaarthouders ontmoeten elkaar in meer dan 40 musea tijdens Nationale Museumweek!

Nieuws | 14 apr 2018

“Je ziet meer met twee paar ogen”

Zo’n 3.000 Museumkaarthouders hebben elkaar gisteravond tijdens de Nationale Museumweek ontmoet, op basis van hun museale interesses. Maar liefst 43 musea openden hun deuren voor deze speciale MuseumkaartMatch-Avond. Stadsmuseum Harderwijk had de eer deze avond te mogen openen, daarna volgden nog 42 musea door het hele land. “Je ziet meer met twee paar ogen, een tentoonstelling gaat meer leven!” aldus een enthousiaste bezoeker.

Foto's: Ramon van Jaarsveld

MuseumkaartMatch-Avond

Alle deelnemende musea hadden tijdens deze speciale MuseumkaartMatch-Avond een speciale programmering om kaarthouders met elkaar in contact te brengen via de museale collecties die hen aanspreken. MuseumkaartMatch is vorig jaar in de aanloop naar de Museumweek gestart als experiment, maar het instant succes smaakte duidelijk naar meer.

Sinds de introductie worden er maandelijks via https://www.museumkaart.nl/match zo’n 2.000 oproepen geplaatst om samen een tentoonstelling of museum te gaan bezoeken. En ontvangen die duizenden kaarthouders een veelvoud aan bereidwillige reacties. Het tekent de groeiende behoefte om gezamenlijk musea te bezoeken.

In het kort:

Wat is MuseumkaartMatch?

• Op basis van je voorkeur voor een museum, een tentoonstelling of type collectie een passende match vinden om samen musea te gaan bezoeken.
  • Alleen voor 19 jaar en ouder.
  • Via https://www.museumkaart.nl/match worden kaarthouders uitgenodigd om in hun eigen omgeving “Mijn Museumkaart” een persoonlijk profiel aan te maken om op zoek te gaan naar die passende match.
  • Kijk voor meer informatie op: https://www.museumkaart.nl/match

Wat is de MuseumkaartMatch-Avond tijdens de Nationale Museumweek?

• Op vrijdagavond 13 april
  • Organiseren 43 musea in heel Nederland een MuseumkaartMatch-Avond waar 50% van de tijd is voor ontmoeting en 50% voor speciale activiteiten en museumbezoek.
  • Gratis deelname door activatie MijnMuseumkaart.

Over de Nationale Museumweek

De Nationale Museumweek is een initiatief van de Museumvereniging, de brancheorganisatie van ruim 400 musea in Nederland. De vereniging wil zo veel mogelijk inwoners van Nederland kennis laten maken met prachtige collecties door hen te prikkelen, te verrassen, te inspireren met een enorm cultureel kapitaal dat van ons allemaal is: ons échte goud! Het beoogde resultaat is een sterkere binding van alle Nederlanders met museale collecties door het hele land.