Registratoren

Locatie: Utrecht
Omvang: minimaal 32 uur per week
Sluitingsdatum: 21 juni 2021

De afdeling Collecties van het Spoorwegmuseum zoekt per 1 augustus (of mogelijk eerder):

4 Registratoren

Voor de duur van tenminste 11 maanden

Het Spoorwegmuseum zal zich de komende jaren sterk richten op zijn erfgoedfunctie. Om de kennis over de collectie voor toekomstige generaties te borgen en te ontsluiten, is de afdeling Collecties bezig met een omvangrijk project waarbij de registratieachterstanden stapsgewijs worden ingelopen. In 2020 is met behulp van de RCE een collectiewaarderingstraject gestart, waarmee de kerncollectie beter in beeld gekomen is. Daarnaast is een plan van aanpak voor de registratie van de kerncollectie opgesteld. In opvolging daarvan is in begin 2021 de zogeheten ‘Registratiefabriek’ geopend, waarin de kerncollectie wordt geregistreerd, gedigitaliseerd en online wordt ontsloten. Het Spoorwegmuseum is per 1 augustus a.s. (of mogelijk eerder) op zoek naar enthousiaste en ervaren Registratoren.

In welk projectteam ga je werken:
De afdeling Collecties van het Spoorwegmuseum bestaat uit een Hoofd Collecties, een Conservator en twee medewerkers Collectiebeheer en Registratie. Voor het tijdelijke Registratiefabriek-project is het team uitgebreid met een Projectleider, een Junior Conservator en een Registrator. Het Spoorwegmuseum is op het moment op zoek naar 4 Registratoren. Als Registrator rapporteer je functioneel aan de Projectleider en inhoudelijk aan de Conservator Kunst en Cultuurgeschiedenis.

Wat ga je doen:

• Je werkt in een team van Registratoren en voorziet objecten uit de collectie van het Spoorwegmuseum van basisregistratie aan de hand van een registratiehandleiding, gespecificeerd per collectieonderdeel. Het fotograferen van de collectie, nummeren en het eventueel voorzien van verpakking behoren ook tot de werkzaamheden. Dit alles gebeurt binnen gestandaardiseerde procedures;
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling en uitbouw van de ontsluiting van collectieonderdelen;
  • Je neemt actief deel aan overleg over de collectieregistratie;
  • De werkplek is in Utrecht, maar houd er rekening mee dat je in overleg voor een langere aaneengesloten periode op locatie (in Maarsbergen en Blerick) zal werken.

Wie ben jij?

• Naast een HBO-opleidingsniveau (vakgebied museologie/beheer en behoud) heb je tenminste drie jaren ervaring met collectieregistratie in een vergelijkbare functie;
  • Je werkt systematisch, nauwgezet en resultaatgericht;
  • Je signaleert proactief kansen ter optimalisatie van de werkzaamheden en voert deze in overleg door;
  • Je bent communicatief vaardig en bent in staat relevante netwerken op te bouwen en te  onderhouden;
  • Je functioneert zowel zelfstandig als in teamverband;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en een uitstekende pen;
  • Je bent bij voorkeur in bezit van een rijbewijs B;
  • Affiniteit met het heden, verleden en toekomst van het spoor in Nederland strekt uiteraard tot aanbeveling.

Wij bieden:

• Een tijdelijk dienstverband voor min. 32 uur per week voor tenminste 11 maanden, met uitzicht op verlenging bij gebleken geschiktheid;
  • Passende en marktconforme arbeidsvoorwaarden (Schaal 6 CAO Recreatie). Wij bieden geen reiskostenvergoeding, wel ontvang je standaard 7,5% extra over het CAO salaris.
  • Het salaris is afhankelijk van de werkervaring minimaal € 2.512,29 en maximaal € 3.162,78 bruto per maand op basis van een 38-urige werkweek (dit is incl. 7,5%);
  • Een uitdagend project met ruimte voor eigen inbreng;
  • Een dynamische en aantrekkelijke werkomgeving in een enthousiast team Collecties;
  • Deelname aan een uniek project, waarmee de kennis over de collectie van het Spoorwegmuseum voor toekomstige generaties geborgd wordt.

Geïnteresseerd?

Klik op de sollicitatiebutton op onze website en voeg jouw gegevens met CV en motivatiebrief voor 21 juni a.s. toe. Bij vragen over de functie kun je terecht bij Karianne van der Meij (Projectleider) per mail k.v.d.meij@spoorwegmuseum.nl of telefoonnummer 030 – 230 6247.