Registrar

Locatie: Breda
Omvang: 32 uur per week
Sluitingsdatum: 17 mei 2021

Stedelijk Museum Breda is het ideale vertrekpunt voor iedereen die de kunst en geschiedenis van Breda en omgeving wil ontdekken. Naast een overzicht van zijn rijke stadscollectie toont het museum wisselende tentoonstellingen. Projectruimte NEXT is gratis toegankelijk en bestemd voor samenwerking met partners uit de stad. De verrassende veelzijdigheid maakt Stedelijk Museum Breda aantrekkelijk voor een breed en landelijk publiek.
De komende jaren wordt het publieksbereik uitgebouwd naar 100.000 bezoekers. Dat doen we onder meer met nieuwe vaste presentaties over de Bredase Nassaus, de Bredase 19e eeuw en een reeks tijdelijke tentoonstellingen met internationale reikwijdte.
Omdat de huidige Registrar met pensioen gaat, ontstaat per maart 2022 een vacature. Om een goede overdracht van de werkzaamheden mogelijk te maken willen we de vacature bij voorkeur op 1 november 2021 hebben ingevuld. Stedelijk Museum Breda is op zoek naar een:

Registrar

Wat ga je doen?

Als Registrar ben je verantwoordelijk voor alle werkzaamheden met betrekking tot (inter)nationale) inkomende en uitgaande bruiklenen voor tijdelijke tentoonstellingen en collectiepresentaties, waaronder het regelen van transport en art handling, administratieve afhandeling en beheer, collectieverzekering en afhandeling van schades, conform de normen van het museum. Ook verzorg je de administratieve afhandeling van aanwinsten en schenkingen.
Je werkt zelfstandig en maakt deel uit van het team Tentoonstellingen en collecties, bestaande uit acht medewerkers. Het team wordt geleid door de algemeen directeur. Je neemt deel aan projectteams voor tijdelijke tentoonstellingen.

Tot de taken behoren:

• Organisatie van inkomende en uitgaande bruiklenen, vanaf het moment dat je een aanvraag doet of ontvangt tot en met het moment dat de bruikleen weer terug is. Het gaat hierbij om bruiklenen die het museum aanvraagt bij andere instellingen of particulieren voor tijdelijke tentoonstellingen;
  • Je verricht daarmee ook de werkzaamheden voor alle logistiek en planning van transporten, inclusief het inkopen en verstrekken van opdrachten voor de uitvoering van transporten;
  • Je draagt zorg voor de aanwezigheid van een conditierapport, opgesteld door een deskundige;
  • Je stelt kostenoverzichten op en werkt binnen de gegeven financiële kaders;
  • Je adviseert conservatoren en projectleiders ten aanzien van het hele bruikleenproces en de bijbehorende kosten;
  • Communicatie en onderhouden van contacten met verschillende externe (internationale) partijen, musea, particuliere bruikleengevers, kunstenaars, kunsttransporteurs, art handlers e.d.;
  • Administratieve werkzaamheden waaronder het opstellen en/of beoordelen van bruikleen- en aankoop- of schenkingsovereenkomsten, afhandelen van aanvragen voor het gebruik van beeldmateriaal volgens het beeld- en auteursrecht en administratief beheer;
  • Verzorgen en beheren van de collectieverzekering voor zowel de collectie van het museum als voor de inkomende en uitgaande bruiklenen; afhandeling van schades;
  • In voorkomende gevallen fungeer je als koerier bij transporten.

Wie zoeken we?

We zoeken een ervaren Registrar voor 32 uur per week, met minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie. Je hebt aantoonbare ervaring met (inter)nationaal bruikleenverkeer, logistiek, planning en inkoop van kunsttransporten, art handling, administratieve werkzaamheden en collectieverzekeringen. Je beschikt over een relevant netwerk in de sector. Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld Reinwardt Academie of universitair op het gebied van (kunst)geschiedenis. Musea en zowel oude kunst en geschiedenis als moderne en hedendaagse kunst hebben je belangstelling.
Je bent communicatief vaardig en kunt goed samenwerken. Je bent integer en werkt nauwkeurig. Projectmatig werken gaat je goed af. In je werk ben je analytisch sterk, houd je overzicht, kun je goed prioriteiten stellen en ben je goed in organiseren en plannen. Je bent stressbestendig en kunt goed relativeren. Je beschikt over omgevings- en organisatiebewustzijn. Je hebt een uitstekende beheersing in de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift. Beheersing van een derde taal is een pre (Duits, Frans).
Je beheerst de systemen Adlib en/of Axielll Collections en het Officepakket.

Wat bieden wij je?

We bieden je in aanvang een contract voor de duur van één jaar, waarna verlenging kan plaats vinden. Ingangsdatum in overleg. Inschaling op basis van de Museum-cao, maximaal schaal 8. Wij bieden de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.

Belangstelling?

Stuur vóór 17 mei 2021 je motivatiebrief en CV onder vermelding van Registrar naar sollicitatie@stedelijkmuseumbreda.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Marilyn Jongenelen, zakelijk directeur, marilyn@stedelijkmuseumbreda.nl, of via  0765299900.

De eerste ronde gesprekken vindt plaats in de week van 31 mei 2021.

Stedelijk Museum Breda streeft een diverse en inclusieve samenstelling van het personeelsbestand na. We houden hier rekening mee in de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.