Projectmedewerker marketing en communicatie

Vacature | 29 jul 2019

© Ronald van den Heerik

Het Nationaal Onderwijsmuseum zoekt een nieuwe collega!

Organisatie: het Nationaal Onderwijsmuseum
Omvang: 32-40 uur per week
Locatie: Dordrecht
Sluitingsdatum: 19 augustus 2019

In het Nationaal Onderwijsmuseum in Dordrecht maak je kennis met het Nederlandse onderwijs van vroeger en nu. Of het nu over rages op school, handwerken of Montessori gaat; bij ons kom je meer te weten, kun je je verwonderen, meedoen en ervaringen uitwisselen.

Het museum is gevestigd in het iconische gebouw De Holland, op vijf minuten lopen afstand van het station van Dordrecht. Wisselende tentoonstellingen, een uitgebreid educatief en recreatief aanbod, diverse verhuurbare zalen en een gezellig museumcafé (met –tuin) trekken jaarlijks 35.000 bezoekers. Een groot, divers en gezellig team van honderd vrijwilligers ondersteunt het kleine vaste team medewerkers.

Wij zijn op zoek naar projectmedewerker marketing en communicatie die op een uitgekiende manier het museum en de vele activiteiten die we organiseren verder op de kaart kan zetten en potentiële bezoekers weet te verleiden een bezoek aan ons museum te brengen.

Onze organisatie is klein en flexibel en niet alle taken en verantwoordelijkheden zijn volledig uitgeschreven. Wij zoeken een collega met een aanpakkersmentaliteit, die het leuk vindt om zowel strategisch als uitvoerend bezig te zijn en die zowel alleen als in teamverband goed functioneert.

Wat ga je doen?

De projectmedewerker marketing en communicatie verzorgt voor alle activiteiten van het museum de communicatie en marketing en is de spin in het web op dit gebied.

Hoofdtaken en verantwoordelijkheden

• Stelt jaarlijks een marketing- en communicatieplan op en draagt zorg voor de uitvoering ervan;
  • Stelt deelplannen op voor de verschillende activiteiten van het museum, inclusief begroting;
  • Levert een inhoudelijke bijdrage aan de inhoud en uitvoering van het communicatie- en marketingbeleid van het museum, gebaseerd op een analyse van de resultaten;
  • Bewaakt de visie en huisstijl van het museum;
  • Verzorgt het drukwerk, persberichten en de communicatiematerialen;
  • Verzorgt nieuwsbrieven voor de verschillende doelgroepen;
  • Treedt namens het museum op als redactielid van het museumtijdschrift LESSEN;
  • Onderhoudt de website (inclusief het online ticketsysteem), de narrowcasting- en de social mediakanalen van het museum;
  • Draagt zorg voor het onderhouden en uitbouwen van een relevant, aan de activiteiten van het museum gerelateerd pers- publiciteit- en adressenbestand en -netwerk;
  • Organiseert in samenwerking met collega’s openingen, evenementen en beurzen;
  • Onderhoudt samen met de directeur de sponsor- en partnerrelaties;
  • Begeleidt stagiaires en vrijwilligers op gebied van marketing en communicatie.

Wie zoeken wij?

De collega die wij zoeken:

• Heeft minimaal HBO werk- en denkniveau met een relevante opleiding;
  • Heeft minimaal twee jaar werkervaring in een gelijksoortige functie;
  • Beschikt over uitstekende tekstuele, communicatieve en redactionele vaardigheden;
  • Heeft gedegen kennis van online ontwikkelingen waaronder Google Analytics;
  • Heeft ervaring met ontwerpprogramma’s als Photoshop, Indesign en Illustrator;
  • Heeft er geen problemen mee om ’s avonds of in het weekend te werken;
  • Is woonachtig binnen de regio Drechtsteden.

En is daarnaast:

• Initiatiefrijk, flexibel en collegiaal;
  • Planmatig en resultaatgericht;
  • Creatief en enthousiast.

Interesse?

Heb je interesse en voldoe je aan de eisen? Stuur dan vóór maandag 19 augustus je brief met cv (in één pdf-bestand) naar p.reijnhoudt@onderwijsmuseum.nl onder vermelding van vacature marketingcommunicatie.

Meer inhoudelijke informatie nodig? Bel dan met Petra Reijnhoudt (directeur), bereikbaar op 078 – 6326820.

Overige informatie:

Salarisindicatie: tussen de € 2792,- en € 3573,- bruto bij een 40-urige werkweek.
Je ontvangt een bevestiging van ontvangst van je sollicitatie. Wij streven ernaar om in week 36 en/of 37 de eerste gespreksronde te houden.