Projectmanager Ruimtevaart- en sterrenkunde educatie

Locatie: Amsterdam
Omvang: 32 – 36 uur per week
Sluitingsdatum: 7 december 2022

NEMO daagt iedereen, van jong tot oud, uit om te ontdekken hoe fascinerend en relevant wetenschap en technologie zijn. We laten zien hoe bijzonder alledaagse dingen zijn of brengen abstracte wetenschap juist op een toegankelijke manier. Zo maken we kennis voor een breed publiek toegankelijk en brengen we wetenschap dichtbij. Dit doen we met een grote diversiteit aan programma’s, tentoonstellingen, activiteiten en evenementen binnen en buiten het museum.

Voor een uitbreiding van het team Educatie & Onderzoek zoekt NEMO een

Projectmanager Ruimtevaart- en sterrenkunde educatie

32-36 uur per week

De afdeling Educatie & Onderzoek ontwikkelt onderwijsprogramma’s voor verschillende leeftijden en niveaus. Denk bijvoorbeeld aan activiteiten voor klassen die NEMO bezoeken, lesprogramma’s voor scholen, nascholingscursussen, congressen, lezingen en workshops voor docenten.

Ruimtevaart- en sterrenkunde zijn een fascinerende context voor veel vakken in basis- en voortgezet onderwijs. Soms liggen de onderwerpen dicht bij huis. De maan, de seizoenen, onze aarde zelf. Dan weer ver weg: ruimtereizen, planeten in andere zonnestelsels, zwarte gaten. Als projectmanager Ruimtevaart- en sterrenkunde educatie ondersteun je leerkrachten en docenten die met deze thema’s aan de slag willen. Dit doe je met een groot aanbod aan gratis lesmaterialen, trainingen en workshops door het hele land.

Dit vind je leuk om te doen

• Leiding geven aan projecten: aansturen van projectteams, opstellen en bewaken van planningen, budgetten en samenwerkingsovereenkomsten.
  • Ontwikkelen van educatieprogramma’s en de implementatie ervan in het museum of op scholen.
  • Organisatie van educatieve evenementen en nascholingscursussen over het thema Ruimtevaart en het geven van trainingen aan leerkrachten hierover.
  • Onderhouden van relaties met (potentiële) partners van educatieprogramma’s, docenten, leerlingen, wetenschappers, communicatiemedewerkers en inhoudsontwikkelaars.

Hier herken jij jezelf in

• Afgeronde bèta-opleiding op hbo-/wo-niveau.
  • Tenminste 2 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Affiniteit met het (primair en voortgezet) onderwijs.
  • Ervaring met het schrijven van educatief materiaal.
  • Ervaring met projectmatig werken en een resultaatgerichte instelling.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in Nederlands en Engels.
  • Een korte opdracht kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Dit vinden wij belangrijk

Bij NEMO streven we naar meer diversiteit in de samenstelling van het personeel. Het maakt niet uit waar je vandaan komt, wat je gelooft of op wie je valt, maar wél of je enthousiast bent over wetenschap en technologie.

Wat bieden wij

Je werkt in een dynamische omgeving in het iconische pand van NEMO in hartje Amsterdam. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 3.208 en maximaal € 4.196 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 10), exclusief 8% vakantietoeslag.

Solliciteren

Stuur je motivatie en CV uiterlijk 7 december 2022 naar hr@e-nemo.nl t.a.v. Ebru Buyukdoganay o.v.v. Projectmanager E&O. Voor meer informatie over de functie en de procedure kun je contact opnemen met Meie van Laar, hoofd Educatie & Onderzoek, tel: 020-53 13 134