Oproep: Denk met ons mee over kennisdeling binnen de sector

Nieuws | 19 okt. 2022

Het faciliteren en aanjagen van kennisdeling is een belangrijke taak van de Museumvereniging. Hiermee willen we bijdragen aan een sterke sector. Dit doet de vereniging door eigen evenementen te organiseren zoals het Museumcongres en Kennisdagen, maar er zijn tal van andere mogelijkheden om kennisdeling te bevorderen. Zo waren er in het verleden secties, die met een bestuur bestaande uit musuemmedewerkers events organiseerde voor andere museummedewerkers. In 2019 werden de secties on hold gezet door de Museumvereniging, maar een nieuwe structuur is – door omstandigheden - helaas nog niet van de grond gekomen. Tot nu!

De Museumvereniging wil graag samen met jullie onderzoeken waar wensen en behoeften liggen met betrekking tot kennisdeling binnen de museumsector: we zullen praten over de vorm, frequentie, mate van ondersteuning en coördinatie door de Museumvereniging en meer.

In november organiseren we een aantal bijeenkomsten – online en fysiek – om met jullie in gesprek te gaan. We verwerken deze input tot een plan die we op de Nieuwjaarsbijeenkomst eind januari hopen te delen.

Wil je graag bij zo’n meet-up aanwezig zijn en met ons meedenken?

Meld je dan aan via dit formulier.