Operationeel manager

Locatie: Deventer
Omvang: 24 uur per week
Sluitingsdatum: 27 juni 2021

Erfgoedorganisatie Deventer Verhaal is op zoek naar een operationeel manager voor Museum De Waag en het Speelgoedmuseum Deventer. Voel je thuis in de sfeervolle en dynamische werkomgeving van onze organisatie en werk samen met betrokken en bevlogen collega’s!

Over ons

De Deventer musea vallen onder de verantwoordelijkheid van de stichting Deventer Verhaal. Onze missie is om het erfgoed van de monumentale Hanzestad Deventer voor een breed publiek te ontsluiten. In Museum De Waag staan de historische collecties en verhalen van de stad centraal. In het vernieuwde Speelgoedmuseum draait het om de spelende mens. Verder organiseren wij allerlei activiteiten en evenementen in Deventer zoals Open Monumentendag of Kelderfest.

Jouw functie

Als operationeel manager ben jij verantwoordelijk voor een goed verloop van de front-office activiteiten in beide musea: een warme ontvangst van individuele bezoekers, groepen/ schoolklassen, klantcontacten en winkel. Dat doe je als leidinggevende van een enthousiast team van locatiemedewerkers en vrijwilligers. Op de achtergrond stroomlijn je alle facilitaire processen rondom gebouwbeheer, veiligheid en schoonmaak.

Jouw werkzaamheden:

• Inroosteren en aansturen van de museummedewerkers en vrijwilligers;
  • Eindverantwoordelijk voor museumwinkels;
  • Verantwoordelijkheid balie(medewerkers), informatievoorziening en ontvangst publiek;
  • Supervisie gebouwveiligheid (o.a. bedrijfshulpverlening, brandpreventie, calamiteitenplan);
  • Aansturen techniek en beheer gebouw;
  • Supervisie schoonmaak en hygiëne.

Jouw profiel

• Organisatorisch sterk en planvaardig;
  • Gastvrij, klantgericht en sociaal;
  • Daadkrachtig en oplossingsgericht;
  • Leidinggevende capaciteiten;
  • Minimaal een relevante HBO-opleiding;
  • Ervaring in museale sector is een pré;
  • Bij voorkeur woonachtig in Deventer of omgeving.

Ons aanbod

We bieden je een uitdagende en afwisselende baan met veel eigen verantwoordelijkheid in een inspirerende, museale omgeving in het centrum van Deventer. De arbeidsomvang is 24 uur per week, in eerste instantie voor een jaar met kans op verlenging. Je start bij voorkeur per 1 september. De functie is gewaardeerd in schaal 10 van de Museum CAO. Je bouwt vakantiegeld op, een eindejaarsuitkering en pensioen bij PFZW.

Geïnteresseerd?

Ben jij de operationeel manager die we zoeken ? Mail dan je cv en motivatie vóór 27 juni 2021 naar vacature@deventerverhaal.nl ter attentie van Ewout van der Horst, directeur Deventer Verhaal.

Heb je nog vragen? Dan kan je ook contact opnemen met Ewout via 0570-855 950 of ewoutvanderhorst@deventerverhaal.nl.