Oktober = Kindercultuurmaand!

Nieuws | 24 aug 2018

Ruim anderhalf miljoen kinderen t/m 12 jaar die elk najaar een onvergetelijk cultureel uitje beleven? Dat is wat Museumkids met Cinekid, ZAPP Theaterprijs wil bieden. Samen met hen slaat Museumkids de handen ineen om het rijke cultuuraanbod voor kinderen onder de aandacht te brengen.

Onder het label kidskiezencultuur.nl werken we samen aan meer waardering voor jeugdcultuur onder álle Nederlanders. Daarom lanceren we een platform waar (groot)ouders zich kunnen laten inspireren door het brede aanbod in ons land – van theater, film, muziek, dans tot alle museale kidsactiviteiten. Het aanbod van de musea zal hetzelfde zijn als op Museumkids.nl

In de komende periode werken de initiatiefnemers, Cinekid, de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten samen met de Museumvereniging, dit plan uit en gaan zij op zoek naar andere (culturele) partners om het gezamenlijke jeugdaanbod in de schijnwerpers te plaatsen.

Sterkere binding met museale collecties begint steeds bij de jongste generaties. Het primaire doel van Museumkids is het stimuleren van de interesse en bezoek van kinderen aan musea, zowel online als offline. Het samenwerkingsverband kidskiezencultuur.nl is daar het nieuwste voorbeeld van.