Nieuwjaarsreceptie Museumvereniging 2019

Nieuws | 07 jan 2019

maandag 7 januari 2019 – 14:30 tot 19:30 | Spoorwegmuseum, Utrecht

Kom jij ook naar de Nieuwjaarsreceptie?

Ons goede voornemen voor 2019 is om de binding van alle inwoners van ons land met museale collecties te versterken. Laat je inspireren door een expertmeeting over publiek, programmering, partners of personeel. Om aansluitend te klinken op het nieuwe jaar! Er is volop gelegenheid om te netwerken.

Programma maandag 7 januari 2018 in het Spoorwegmuseum:

14.30 – 15.00 uur: ontvangst
15.00 – 16.30 uur: expertmeetings
16.30 – 17.00 uur: glühwein en warme chocolademelk
17.00 – 17.30 uur: kort en inspirerend programma met een vooruitblik op 2019
17.30 – 19.30 uur: netwerk- en borreltijd

Expertsmeetings

Inschrijven voor de Nieuwjaarsreceptie en de expertsmeetings kan op Museumcontact.nl.

Publiek:  Kinderboekenmuseum, Spiegels en ramen
Het Kinderboekenmuseum organiseert een expertmeeting over diversiteit. Het museum is van mening dat verhalen het leven van kinderen verrijken en vindt daarom dat ieder kind recht op die verhalen heeft. Niet alleen kinderen van hoger opgeleide ouders met een autochtone achtergrond, maar ook kinderen uit lagere sociale welstandsklasse en/of met een niet-Westerse achtergrond.

Programma: All you can Art: de impact van samen kunst maken!
Kunsthal Rotterdam organiseert sinds drie jaar - samen met Instituto Buena Bista Curaçao van ‘founding fathers’ David Bade en Tirzo Martha - All you can Art: een tentoonstelling, atelier en Summerschool ineen waarbij iedereen, maar dan ook echt iedereen, de kans krijgt om mee te doen, samen kunst te maken, te leren en te ontdekken. De Kunsthal en IBB werden onlangs beloond met de eerste &Award voor All you can Art. Deze expertmeeting gaat in op de keyfactoren om een dergelijk impactvol project met succes te ontwikkelen, en gaat samen met de deelnemers op zoek naar wat jouw instelling nodig heeft om inclusief te programmeren. Lees meer over All you can Art op www.kunsthal.nl/allyoucanart3

Partners: De kunst van Development
Development heeft de afgelopen jaren zijn entree gemaakt in ons museumvocabulaire. Hoewel werving van groot belang blijft, komt het opbouwen van duurzame relaties steeds meer centraal te staan. De workshop 'De kunst van Development' start met het bespreken van de positie die Development in de inkomstenmix van het Mauritshuis en het Van Gogh Museum inneemt. Vervolgens word je meegenomen langs de leerpunten van een aantal concrete cases rondom de drie aandachtsgebieden van een fondsenwerver: corporate sponsoring, werving bij (vermogens)fondsen en werving van particuliere giften en nalatenschappen.
Deze expertmeeting is vol.

Personeel: Museumvereniging,Toekomst van werken in Musea
Afgelopen november is de rapportage van het onderzoek ‘Toekomst van werken in musea’ aangeboden aan de sector. De belangrijkste aanbevelingen zijn opgenomen in de arbeidsmarktagenda. Graag nodigen we je uit om samen met ons een volgende stap te maken in het verder uitwerken en concretiseren van de arbeidsmarktagenda. Dit willen we doen door jullie onder leiding van Kilian Wawoe (assistent professor HRM aan de VU Amsterdam) een keuze te laten maken uit de onderwerpen waar jullie direct mee aan de slag willen gaan. Samen kunnen we meer bereiken, bijvoorbeeld op het gebied van duurzame inzetbaarheid, diversiteit & inclusiviteit en het creëren van een sectorale arbeidsmarkt.

We verwelkomen je graag!

Irene Asscher-Vonk,