Museumkids knutselen pronkstukken tijdens Museumweek

Nieuws | 31 mrt 2017

Museumkids kunnen tijdens de Nationale Museumweek creatief aan de slag met Ons echte goud. Voor hen ligt er in flink wat ‘kidsproof’ musea een schatkaart klaar met spelletjes en een pronkstuk-knutselwedstrijd.

56 kidsproof musea – bij de Museumvereniging aangesloten musea die in de afgelopen inspectieperiode 40 of meer inspecties hebben ontvangen en daarbij van de kinderen gemiddeld minimaal een 7,5 kregen – zijn tijdens de Nationale Museumweek extra leuk. Bij de balie is een gratis schatkaart af te halen met daarop Tikkit (de Museumkids-mascotte), veel spelletjes en een leeg kader waarop ze het museumpronkstuk mogen tekenen, schilderen of plakken. Door mee te doen aan de wedstrijd, maken ze kans op een bijzondere dag naar het museum met de hele klas.

Museumkids.nl

Museumkids.nl is een online platform van de Museumvereniging waar kinderen op speelse wijze in aanraking komen met de musea in Nederland. Primaire doel is het stimuleren van de interesse en bezoek van kinderen aan musea, zowel online als offline. Positieve ervaringen in de jeugd hebben een positieve invloed op museumbezoek wanneer men volwassen is.

Museumkids (en hun familie) kunnen tijdens de Museumweek ook naar hartenlust online op zoek naar Ons echte goud in de game Schatgraven. De gratis game en de pronkstukkenkaart zijn vanaf 3 april, de start van de Nationale Museumweek, online te vinden op www.nationalemuseumweek.nl.