Museum van de Geest wint prestigieuze Europese museumprijs

Nieuws | 08 mei 2022

Het Museum van de Geest in Haarlem heeft de prestigieuze European Museum of the Year Award gewonnen. De prijs werd zaterdagavond uitgereikt in de stad Tartu, in Estland. Het museum krijgt de prijs omdat het de natuur van de menselijke geest op een uniek innovatieve manier' verkent, aldus het juryrapport. Museumdirecteur Hans Looijen is enorm trots op de toekenning van de European Museum of the Year Award. “Deze Europese prijs is van ongekende waarde en een belangrijke erkenning voor ons vernieuwde museum. Aan de hand van persoonlijke verhalen, historische objecten, kunst en wetenschap, dagen wij je uit om met een open blik naar je eigen geest te kijken en die van anderen. Erbij horen en meedoen, ongeacht hoe jij je voelt, eruit ziet of hoe jij je gedraagt, is het fundament van onze nieuwe vaste opstelling. Hiermee willen wij als museum een bijdrage leveren aan een inclusieve samenleving.”