Museum Ons’ Lieve Heer op Solder gered: Amsterdam geeft toch subsidie

Nieuws | 25 aug. 2020

Schuilkerk Ons’ Lieve Heer op Solder is hoogstwaarschijnlijk gered! Het college heeft een voorstel gedaan aan het gemeentebestuur van Amsterdam om de subsidie aan het museum voort te zetten. Morgen volgt er een debat. Voor het museum is op de cultuurbegroting tot 2024 ruim 600 duizend euro per jaar gevonden. Wethouder Meliani hevelt Ons’ Lieve Heer op Solder over naar de culturele basisinfrastructuur van Amsterdam, omdat de geschiedenis van de schuilkerk moet worden verteld in het kader van de collegespeerpunten diversiteit en inclusiviteit. Het museum vertelt het verhaal hoe men in de zeventiende eeuw omging met verschillende religies in Amsterdam. En houdt een spiegel voor: hoe gaat dat tegenwoordig in Amsterdam? Als Museumvereniging maken wij ons hard voor het publieke belang van álle musea, want alleen alle musea samen vertellen het hele verhaal van onze steeds veranderende samenleving.