Meewerkend Voorman/-vrouw Schoonmaak

Locatie: Rotterdam
Omvang: 32 uur per week
Sluitingsdatum: 21 juni 2021

e wereldberoemde kunstcollectie van Boijmans Van Beuningen is in 172 jaar uitgegroeid tot ruim 151.000 objecten. Tijdens de renovatie en vernieuwing van Museum Boijmans Van Beuningen blijft de kunst deels zichtbaar in schoolklassen en in (inter)nationale musea en instellingen. In november 2021 krijgt de collectie nieuw onderdak in het dan te openen Depot Boijmans Van Beuningen; het eerste publiek toegankelijke kunstdepot ter wereld.

Afdeling Huisvesting & Onderhoud

De afdeling Huisvesting & Onderhoud is verantwoordelijk voor alles dat met de gebouwen van het museum te maken heeft. Schoonmaak is daar een belangrijk onderdeel van.

Het depot opent eind 2021 haar deuren voor publiek. Voor de opening moet de afdeling klaar staan om het pand in gebruik te nemen. De meewerkend voorman/-vrouw heeft hierin een belangrijke rol. Hij/zij bouwt een team en zet een schoonmaakorganisatie neer die op gastvrije wijze het gebouw schoonhoudt. Voor het te openen Depot zijn we op zoek naar een:

Meewerkend Voorman/-vrouw Schoonmaak

Wie ben jij?

Je bent een representatieve, enthousiaste en betrouwbare collega met schoonmaakervaring. Je hebt een dienstverlenende houding en denkt mee over hoe we de zaken nog beter kunnen organiseren. Je hebt ervaring met het aansturen van een groep medewerkers én je weet mensen te motiveren om goed werk te leveren. Bovendien ben je klantgericht en beschik je over goede communicatieve en sociale vaardigheden.

Wat ga je doen?

Je  coördineert je de werkzaamheden van de schoonmaakmedewerkers. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van werkroosters en weekplanningen. Naast een aantal administratieve taken ben je voor het grootste gedeelte actief werkzaam op de werkvloer.

Je voert controles uit op de schoonmaakwerkzaamheden en het kwaliteitsniveau van de schoonmaakploeg. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het naleven van de voorschriften op het gebied van veiligheid en Arbo.

Door een positieve houding weet je de schoonmaakploeg te enthousiasmeren voor het leveren van uitstekend werk en zorg je dat nieuwe medewerkers goed worden ingewerkt.

Het beheer van de werkvoorraad van schoonmaakmiddelen en materialen valt onder jouw verantwoordelijkheid. Ook voer jij diverse administratieve werkzaamheden uit zoals de urenverantwoording, offertes opvragen en het doen van bestellingen.

Je adviseert jouw leidinggevende op het gebied van werkinhoud, kwaliteit en procedures.

Wat breng je mee?

• Je beschikt over een diploma MBO niveau 2 of een vakgerichte opleiding in schoonmaakwerk;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een leidinggevende functie in de schoonmaak;
  • Je hebt kennis en ervaring van wettelijk en bedrijfsspecifieke voorschriften van de schoonmaak;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Je kunt werken met Microsoft Excel, Word en Outlook;
  • Je werkt klantgericht, nauwkeuring en gedisciplineerd;
  • Je bent een teamspeler en de verbindende factor binnen de schoonmaakploeg;
  • Je woont in (de buurt van) Rotterdam;
  • Je bent bereid in de weekenden te werken en incidenteel in de avond, tijdens evenementen;
  • Het verkrijgen van een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’ is een voorwaarde.

Wij bieden

Een nieuwe uitdagende functie in het te openen Depot Boijmans Van Beuningen. Je levert een belangrijke bijdrage aan de ervaring van de bezoekers van Depot Boijmans Van Beuningen. Door jouw inzet kunnen onze bezoekers genieten van de kunst in een schone en prettige omgeving. Een arbeidsovereenkomst in eerste instantie voor een jaar. Salariëring vindt plaats in schaal 3 volgens de museum CAO.

Sollicitatie

Solliciteren kan tot maandag 21 juni. De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 25 juni via Teams. De vervolggesprekken vinden een week later plaats op ons kantoor in Rotterdam.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met: Tim van der Spoel, Coördinator Huisvesting & onderhoud, via spoel@boijmans.nl

Reageer uiterlijk 21 juni 2021 hier.

Boijmans Van Beuningen erkent het belang en de noodzaak van diversiteit in de organisatie en streeft naar een evenwichtig samengesteld personeelsbestand, conform de Code Diversiteit en Inclusie.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.