Medewerker Financiën

Vacature | 06 jun 2019

Het Spoorwegmuseum zoekt een medewerker financiën

Organisatie: Spoorwegmuseum
Omvang: 28 uur per week
Locatie: Utrecht

Het Spoorwegmuseum zoekt een enthousiaste:

Medewerker Financiën (28 upw)

Het Spoorwegmuseum in Utrecht is een cultuurattractie van wereldformaat. Op spraakmakende wijze beleeft de bezoeker een vermakelijke reis langs de échte verhalen van het spoor. Wij ontvangen per jaar ongeveer 400.000 bezoekers voor een dagje uit of een zakelijk arrangement. Door een prachtige collectie, een slimme organisatie en onze energieke en enthousiaste medewerkers heeft het museum nationaal en internationaal aanzien. Het museum is inspirerend, betrokken en vooruitstrevend.

Voor tijdelijke aanvulling (duur: 11 maanden) van het team financiën is het Spoorwegmuseum op zoek naar een medewerker Financiën. In deze functie ben jij mede verantwoordelijk voor het voeren van de administratie. Jouw doelstelling is om onze administratie dagelijks bij te werken en gecontroleerd te hebben en te houden. Je bent zelf het controlepunt: je constateert verschillen en lost deze direct op en zorgt mede voor de dagelijkse verwerking op vele onderdelen van de administratie.

Het team waarin je komt te werken bestaat uit een Medewerker Financiële Administratie, Boekhouder, Personeelsfunctionaris en het Hoofd Financiën. Samen houden wij de afdeling draaiende!

De belangrijkste bezigheden bestaan uit:

• Controle van de salaris-, pensioen-, loonbelasting-, verzekering- en betalingsadministratie;
  • Back-up voor verwerking van de gehele salarisadministratie;
  • Inventarisatie van de winkelvoorraad;
  • De BTW administratie;
  • De entree-, winkel-, reserveringen, catering omzet;
  • Het beheren van de backoffice van de kassa’s;
  • Het produceren en analyseren van de managementrapportages;
  • Het voorbereiden van de accountantscontrole; en
  • Het zijn van een vraagbaak voor diverse afdelingen op diverse administratieve gebieden.

Onze collega op Financiën:

• Beschikt minimaal over een afgeronde MBO opleiding op het gebied van Bedrijfsadministratie/ Accountancy (of gelijkwaardig);
  • heeft minimaal drie jaar werkervaring;
  • is klantvriendelijk, accuraat, integer en proactief;
  • kan makkelijk schakelen onder tijdsdruk;
  • beschikt over goed analytisch en creatief denkvermogen;
  • is woonachtig in Utrecht of directe omgeving; en
  • bezit een onverwoestbaar vrolijk humeur.
  • Aanvullend is ervaring en kennis met het systeem AFAS een pré.

Wij bieden?!

Herken jij jezelf in bovenstaande? Solliciteer dan voor deze functie bij het Spoorwegmuseum! Wij bieden een afwisselende baan voor 28 uur per week in een informele en unieke werkomgeving. Deze functie is ingeschaald in schaal 7 van de CAO Recreatie (minimaal €2.712,28,- en maximaal €3.365,85,- bruto per maand op basis van een 38-urige werkweek). Het salaris is afhankelijk van de werkervaring. Het Spoorwegmuseum biedt geen reiskostenvergoeding.

Interesse?!

Klik op de sollicitatiebutton op onze website en voeg jouw gegevens met CV en korte motivatiebrief toe. Bij vragen over deze vacature kan je contact opnemen met Nicole Witjes (Hoofd Financiën) via tel. nr. 030-2306298 of via mail n.witjes@spoorwegmuseum.nl