Marketing en communicatie medewerkers

Locatie: Haarlem
Omvang: 28 uur
Sluitingsdatum: 14 augustus 2020

In het Frans Hals Museum ontmoeten oud en nieuw elkaar. Op twee schitterende locaties in het centrum van Haarlem toont dit museum de grootste collectie werken van Frans Hals en vele andere oude meesters én hedendaagse kunst op het scherpst van de snede. Deze unieke ontmoeting levert nieuwe verhalen op: je ziet meer door anders te kijken. Het Frans Hals Museum is dan ook een museum met nationale reputatie en jaarlijks 130.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Wij zoeken per direct:

twee medewerkers Marketing & Communicatie

De nieuwe medewerkers zijn verantwoordelijk voor (online) marketingcommunicatie en sales, persvoorlichting, corporate- en interne communicatie. Dit team maakt onderdeel uit van de afdeling Publiek die daarnaast bestaat uit een Hoofd Publiek en twee collega’s Educatie & Publiek waarmee nauw wordt samengewerkt. Het team marketing & communicatie wordt nieuw samengesteld.

Wat ga je doen?

• Ontwikkelen, uitvoeren en monitoren van marketing-, sales en communicatieplannen en campagnes incl. pers(begeleiding), PR en budgetbewaking. Van tentoonstellingscampagnes tot doelgroepmarketing naar museumliefhebbers, toeristen en jeugd.
  • Diverse werkzaamheden op het gebied van corporate en interne communicatie (o.a. jaarprogramma, jaarverslag, branding);
  •  Contentcreatie voor en onderhoud van online kanalen (website, social media);
  •  Diverse (ondersteunende) productionele werkzaamheden (events, openingen, drukwerkbegeleiding);
  • Actief bijdragen aan marktvergroting en inclusiebevordering, o.a. door markt/data analyse en deelname aan meerjarenprojecten zoals Musea bekennen kleur en Gezichten van Noord-Holland.

Wie ben jij?

• Een leergierige marketingcommunicatie allrounder, die commercie en cultuur niet als tegenpolen ziet, maar als elkaar versterkende krachten. Daarvoor hoef je geen kunstopleiding te hebben, maar moet je de USP’s van de kunst weten om te zetten in aansprekende proposities en campagnes;
  • Aanpakker die met energie en humor resultaten behaalt en oog heeft voor ad hoc kansen;
  • Planmatige organisator, die overzicht creëert en bewaakt. Ervaring met projectmatig werken is een pre;
  • Teamspeler, die met nieuwe collega’s  wil bouwen aan een sterker merk en groter marktbereik;
  • IJzersterke communicator, zowel mondeling als schriftelijk, In Nederlands en Engels;
  • Actuele ervaring met  online marketing, contentcreatie en data analyse is een must; basiskennis van Adobe Photoshop, Indesign en Premiere Pro is een pre.
  • HBO werk/denkniveau met minimaal vier jaar relevante werkervaring.

Wij bieden:

Een zelfstandige en uitdagende functie in een dynamisch museum met leuke collega’s. De functie is gewaardeerd in CAO gemeenten schaal 9, maximaal € 4.008,00 bruto bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 juli 2020). Wij bieden een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor een jaar.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je C.V. met beknopte motivatiebrief vóór 15-08-2020 naar vacatures@franshalsmuseum.nl t.a.v. Marthe de Vet, Hoofd Publiek, o.v.v. Vacature medewerker Marketing & Communicatie.

Nadere informatie over de functie kun je inwinnen bij Marthe de Vet, Hoofd Publiek via m.devet@franshalsmuseum.nl. De eerste gesprekken vinden plaats in de periode van 31-08 t/m 04-09 2020.

Frans Hals wil mensen anders laten kijken en daardoor meer laten zien. Wij geloven dat een veelheid aan perspectieven bijdraagt aan maatschappelijk bewustzijn, creativiteit en originaliteit. Daarom zoeken we ook actief naar een diversiteit aan perspectieven en achtergronden in onze medewerkers.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.