Marketing- & communicatieadviseur

Locatie: Soesterberg
Omvang: 32 uur per week
Sluitingsdatum: 7 februari 2021

De Stichting Koninklijke Defensiemusea (SKD) stelt zich ten doel met kracht het militaire verhaal en het verhaal van militairen een plek te geven in publieke discussies door zoveel mogelijk mensen de krijgsmacht in heden en verleden te laten beleven, omdat oorlog en conflict onlosmakelijk verbonden zijn met de wereld waarin we leven en dus met ons. Daartoe wordt de unieke collectie op aantrekkelijke en moderne wijze aan een zo groot en divers mogelijk publiek gepresenteerd. Het Bedrijfsbureau van de SKD zoekt een:

Marketing- & communicatieadviseur

Waar kom je werken?

De SKD omvat vier unieke musea: het Nationaal Militair Museum in Soesterberg, het Marinemuseum in Den Helder, het Mariniersmuseum in Rotterdam en het Marechausseemuseum in Buren. De vier musea concentreren zich op de museale processen en worden ondersteund door het centrale bedrijfsbureau. De organisatie heeft een formatie van c.a. 70 fte met daarnaast ca. 350 vrijwilligers. Het hele marketing en communicatieteam, verdeeld over de vier vestigingen, bestaat uit 9 collega’s. Jouw standplaats is Soesterberg en je reist regelmatig tussen de vier vestigingen. Nu bezoeken jaarlijks zo’n 400.000 bezoekers de vier musea. Help jij ons om te groeien naar 500.000 bezoekers?

Wat ga je doen?

Als Marketing- & communicatieadviseur draag je bij aan de branding en positionering van de vier koninklijke defensiemusea. Je hebt een belangrijke rol in de ontwikkeling, implementatie en uitvoering van de (digitale) marketing en communicatiestrategie. Een van de eerste concrete projecten waar je mee aan de slag gaat is het vormgeven van datagedreven werken. Je maakt data inzichtelijk, beantwoord analysevraagstukken, en ontwikkelt dashboards en rapportages. Samen met je collega’s van de vier musea vertaal je data naar doelstellingen en concrete projecten en activiteiten. Je hebt een stevige persoonlijkheid en houdt van een werkomgeving in ontwikkeling. In je dagelijkse werk ondersteun je waar nodig de vier musea ook bij de uitvoering van marketing- en communicatieprojecten. Contentcreatie en schrijven zitten in je bloed. Je hebt er plezier in om het beheer en de verdere ontwikkeling van de vier websites van de SKD samen met je marketing- en communicatiecollega’s uit te voeren. Voor het coördineren en redigeren van een jaarverslag draai je je hand niet om. Je werkt nauw samen met, en rapporteert aan de manager Marketing en Communicatie.

Wie ben jij?

Je hebt hbo-werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring met online of digital marketing en communicatie. Je hebt affiniteit met de museale werkomgeving. Verder beschik je over een scherp analytisch vermogen, ben je een teamspeler én kan je zelfstandig werken. Je denkt in kansen en krijgt de ruimte om de inhoud van de functie vorm te geven. De Nederlandse taal beheers je uitstekend zowel in woord als geschrift, een goede beheersing van het Engels en Duits is een pré. Verder vinden we het fijn als je over de volgende kennis en ervaring beschikt: SEO/SEA, dns, api, html.

Wat bieden wij?

Een organisatie in beweging met veel mogelijkheden en samenwerken met enthousiaste en gedreven collega’s. De functie is ingedeeld in schaal 9 van de Museum CAO (maximaal € 3.718,-). Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de intentie tot verlenging.

Geïnteresseerd?

Mail dan voor 7 februari je motivatie met curriculum vitae naar P&O@defensiemusea.nl ter attentie van Michaëla van Grinsven (Manager marketing en communicatie). Gesprekken staan gepland op 16 en 19 februari. Voor vragen over de functie kan je contact opnemen met Michaëla van Grinsven, 06-23531053, m.vangrinsven@defensiemusea.nl.

De vacature wordt tegelijk intern en extern gepubliceerd. Interne en externe sollicitaties zullen tegelijkertijd in behandeling worden genomen, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben.