Maritiem Museum en havenbedrijf bevestigen samenwerking

Nieuws | 29 mrt. 2022

Het Havenbedrijf wordt hoofdsponsor van de nieuwe tentoonstelling ‘Bestemming Havenstad’ die het Maritiem Museum in december 2022 opent. Met de ondertekening van de sponsorovereenkomst door museumdirecteur Bert Boer en president directeur van het Havenbedrijf Allard Castelein is de samenwerking tot en met 2028 bezegeld. Boer: “Het hoofdsponsorschap van het Havenbedrijf stelt het museum in staat om de grote ambities die we hebben met de nieuwe tentoonstelling ‘Bestemming Havenstad’ te realiseren. De tentoonstelling toont de impact van de haven op de ontwikkeling van de stad, vroeger, vandaag én morgen. Een actuele, urgente tentoonstelling over de ontwikkeling en innovatie van de havenstad en de keerzijde ervan met verregaande sociale of maatschappelijke gevolgen. We gaan hiervoor in gesprek met bewoners van de stad en nodigen ieder jaar een gastcurator uit om zijn/haar eigen visie op de maritieme vraagstukken van de toekomst te geven.”