Locatiebeheerder

Vacature | 18 nov. 2022

Organisatie: Stichting Haags Historisch Museum
Locatie: Den Haag
Omvang: 32-36 uur per week
Sluitingsdatum: 9 december 2022

De Stichting Haags Historisch Museum is op zoek naar een

Locatiebeheerder

voor 32-36 uur per week

Het Haags Historisch Museum verrijkt, boeit en inspireert mensen met de geschiedenis en het erfgoed van Den Haag. Rijksmuseum de Gevangenpoort is het nationale museum voor de geschiedenis van het strafrecht. Beide musea vormen één stichting, liggen ieder aan de Hofvijver, in het centrum van Den Haag, en trekken gezamenlijk circa 100.000 bezoekers. Vanaf 2024 zal het Haags Historisch Museum een ingrijpende renovatie ondergaan waardoor het weer voldoet aan de museale eisen van deze tijd en de huidige museumbezoeker.

Zie jij het gebouw waar je werkt als jouw eigendom en wil je bezoekers de beste ervaring geven? Ben jij het visitekaartje van onze beide musea en het eerste aanspreekpunt voor bezoekers waardoor je bijdraagt aan een onvergetelijke bezoekersbeleving? Heb je oog voor de wensen van zowel de bezoeker, de scholen en onze zakelijke gasten?

Ben je daarnaast de gemotiveerde en proactief meewerkend voorman/-vrouw en collega voor onze museummedewerkers en het eigen team?

Hospitality, kwaliteit en saamhorigheid zijn binnen deze functie belangrijke eigenschappen. Onze organisatie is compact en communiceert via korte lijnen binnen een informele sfeer.

Wij geloven in de kracht van diversiteit in ons personeelsbestand. Het museum wil een afspiegeling zijn van de stad waarin we werken en we zijn dus op zoek naar een diversiteit aan mensen met verschillende achtergronden en ervaringen om gezamenlijk een krachtig team te kunnen vormen. Kandidaten die zich hierin herkennen roepen we vooral op te reageren.

Dit ga je doen

  • Je verbetert de bezoekerservaring
  • Je bent de schakel tussen onze bezoekers en de musea (hospitality) en schakel met de overige afdelingen van de musea
  • Je coördineert en (laat) de dagelijkse werkzaamheden van de afdeling uitvoeren inclusief het opstellen van de roosters, het geven van instructies en het monitoren van de kwaliteit van het werk en het signaleren en oplossen van problemen
  • Je geeft uitvoering aan de toegang- en uitgangcontrole van personen en goederen en het openen en sluiten van de panden
  • Je controleert en volgt de meldings- en alarmsystemen (1e lijns) op
  • Je controleert en adviseert over het veiligheidsbeleid en BHV
  • Je coördineert het wervings- en begeleidingstraject van stagiaires Beveiliging waaronder een actieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een netwerk en het werven, selecteren, begeleiden en beoordelen van stagiaires
  • Je ondersteunt het verzorgen van de organisatie van de museumwinkel (waaronder de inkoop en verkoop van artikelen én de inrichting)
  • Je verricht (financieel) administratieve werkzaamheden waaronder kascontrole, budgetbeheer en afdelingsadministratie
  • Je levert een  bijdrage aan het inrichten van tentoonstellingen, interne verhuizingen, (kleine) verbouwingswerkzaamheden en algemeen onderhoud 
  • Je levert een bijdrage aan de uitvoering van activiteiten en evenementen zoals de museumnacht

Dit vragen wij van jou

  • Je hebt een afgeronde mbo-opleiding in de richting van facilitair, techniek of beveiliging
  • Je hebt bij voorkeur een aanvullende scholing op één van deze specialismen
  • Je hebt een diploma opleiding Hoofd BHV of je bent bereidheid om die te volgen
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Je bent klantgericht, flexibel, proactief, resultaatgericht en een initiatiefrijke teamspeler
  • Je hebt affiniteit met de museale sector
  • Je zet bezoekers en de klantervaring voorop
  • Je bent communicatief sterk, zowel in het Nederlands als het Engels.

Wij bieden

Een 32 tot 36-urige werkweek met een salaris conform schaal 7 uit de Museum cao (bandbreedte € 2.547 - € 3.189 bruto per maand bij een fulltime dienstverband). Daarnaast hebben we nog vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, de mogelijkheid tot het volgen van een opleiding om jezelf te ontwikkelen en er bestaat de mogelijkheid tot thuis/hybride werken.

Informatie & procedure

Datum van indiensttreding is in overleg maar bij voorkeur uiterlijk 1 februari 2023. Je CV en motivatiebrief kan je sturen naar leurs@haagshistorischmuseum.nl.  Sluitingsdatum is vrijdag 9 december 2022. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 13 en 15 december 2022.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Paul Bisram via zijn e-mailadres: bisram@haagshistorischmuseum.nl