Junior registrator

Omvang: 32 uur per week
Locatie: 's-Hertogenbosch
Sluitingsdatum: 19 juni 2019

Het Noordbrabants Museum is een eigentijds museum voor kunst, geschiedenis en cultuur, gevestigd in ’s‑Hertogenbosch. We tonen uiteenlopende tentoonstellingen van (inter)nationale allure, zoals recent de exposities, Uit de stal van Bosch en Jan Sluijters. De wilde jaren en (op dit moment) Ali Banisadr. Foreign Lands en De geur van succes. Gerard & Cornelis van Spaendonck, bloemschilders in Parijs. Onze vaste collectie bevat spraakmakende werken van Brabantse meesters, als de leden van de familie Bruegel, Vincent van Gogh en Jan Sluijters. De tentoonstelling Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie trok in 2016 maar liefst 421.700 bezoekers. Mede door deze expositie is Het Noordbrabants Museum stevig op de kaart gezet en weten we als team waartoe we in staat zijn. In 2018 hebben we ambitieuze plannen gemaakt voor de komende jaren. Om deze ambities te realiseren zijn wij op zoek naar een

Junior registrator

32 uur per week, “kansplaats”

Je functie

Met deze tijdelijke functie stellen we een net afgestudeerde museumprofessional in staat kennis te maken met collectiebeheer in de breedste zin van het woord. De junior registreert objecten in Adlib en ondersteunt de registrator bij tentoonstellingsprojecten, zowel administratief als op zaal. Een dag per week werk je samen met de depotbeheerder. Daarnaast bieden we je de ruimte om zelfstandig kleine tentoonstellingsprojecten te organiseren die plaatsvinden in de tuingalerij van het museum, waarbij alle facetten aan bod komen: contracten, verzekering en logistiek. Als junior registrator ben je werkzaam binnen het team registratie, bestaande uit vijf medewerkers. Het team registratie maakt onderdeel uit van de afdeling Collectie, Presentatie en Educatie.

Je profiel

Je beschikt over een (net) afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur de Reinwardt Academie. Je bent praktisch ingesteld en goed in plannen, organiseren en samenwerken, je kunt uitstekend schriftelijk en mondeling communiceren in het Nederlands en in het Engels en je bent accuraat en resultaatgericht.

Ons aanbod

We bieden je een plezierige werkomgeving, waarin we je begeleiden bij de eerste stappen in het culturele veld. Deze vacature is een ‘kansplaats’ dus we bieden je eenmalig een jaarcontract aan.

Informatie en sollicitatie

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatiebrief en CV, kan tot uiterlijk 19 juni 2019 per mail worden gezonden aan solliciteren@hnbm.nl o.v.v. junior registrator. Vragen over de vacature kunnen bij voorkeur per mail gesteld worden aan adjunct-directeur Linda Janssen via ljanssen@hnbm.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.