(Junior) Projectleider Tentoonstellingen

Locatie: Venlo
Omvang: 32 uur per week
Sluitingsdatum: 15 maart 2021

Het Limburgs Museum is het museum voor cultuur en geschiedenis in Limburg. Het museum vertelt de verhalen van Limburg in het museum in Venlo, maar ook op locatie in heel Limburg en online. Het Limburgs Museum biedt verrassende perspectieven op het verleden, heden en toekomst van Limburg en van de wereld om ons heen.

Wie zoeken wij?

Ter versterking van ons huidige team zijn wij per direct op zoek naar een junior projectleider (32 uur per week) voor de realisatie van tentoonstellingen. Ben jij die bevlogen tentoonstellingsmaker die kwaliteit en visie combineert tot boeiende tentoonstellingen voor jong en oud? Houd je van een uitdaging en ben je in staat nieuwe (museale) trends te vertalen naar het publiek? Aarzel dan niet en reageer op deze vacature.

De verhalen van Limburg worden geprogrammeerd langs drie inhoudelijke en maatschappelijke themalijnen:

• Cultuur en Identiteit
  • Transformatie
  • Euregio

Deze themalijnen zijn leidend in de programmering van tentoonstellingen en de vaste presentaties in het Limburgs Museum.

De functie omvat

• Opstellen van projectplannen op basis van goedgekeurde projectvoorstellen;
  • Realiseren van tentoonstellingen in het Limburgs Museum, op locatie en online;
  • Bewaken van de gestelde eisen aan kwaliteit, tijd en kosten;
  • Evalueren van de projecten op organisatorisch, financieel en inhoudelijk vlak;
  • Actief meedenken bij de invulling van de programmering.

Vaardigheden en competenties

• Neemt het voortouw, inspireert en activeert anderen;
  • Zoekt naar samenwerking met partners in Limburg;
  • Stuurt bij op het realiseren van de voortgang en het resultaat van de projecten onder zijn/haar leiding;
  • Creatief, stressbestendig, gestructureerd, teamplayer.

Wij vragen

• Ten minste HBO/WO werk- en denkniveau (bij voorkeur een culturele/museale opleiding zoals Reinwardt Academie);
  • Ervaring met begroten, budgetbeheersing en planning;
  • Ervaring met het creatief omzetten van concepten naar tentoonstellingen;
  • Minimaal 1 tot 3 jaar ervaring met het samenstellen van tentoonstellingen in een museale omgeving.

Wij bieden

In eerste instantie een aanstelling voor een jaar met bij goed functioneren uitzicht op verlenging. Afhankelijk van ervaring een startsalaris tussen € 2.795 en € 3.223 op basis van 36 uur per week, goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Een prettige werkomgeving in een informele organisatie waarin je actief bent met ruim 60 collega’s en vrijwilligers.

Reageren

Indien je interesse hebt in deze functie mail dan voor 15 maart 2021 je motivatiebrief met curriculum vitae naar sollicitatie@limburgsmuseum.nl. Gesprekken zullen plaatsvinden in week 11 en 12 van 2021.

Het Limburgs Museum streeft naar inclusie; zowel in haar programmering als op de werkvloer. Daarom stellen wij ons tot doel gelijkheid, diversiteit en inclusie te bevorderen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.